نام نویسی نوآموزان مازندرانی تا 31 مرداد در مازندران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شادمان دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان مازندران گفت: ثبت نام دانش آموزان استان مازندران از اول خرداد ماه برای پایه اول و پیش دبستانی آغاز شده و تا 31 مرداد ادامه خواهد داشت که باید با در دست داشتن مدارک لازم توسط والدین انجام شود.

وی افزود: ثبت نام از این دانش آموزان در 2مرحله انجام می شود در مرحله اول نام نویسی به همراه مدارک و مستندات همچون رونوشت شناسنامه والدین و دانش آموز و کارت سلامت و در مرحله دوم پس از اعلام نظر پایگاه های سنجش در مورد میزان بهره هوشی دانش آموز و سلامت وی از حیث مواردی همچون ناشنوایی یا کم شنوایی، نابینایی یا کم بینایی و تشخیص موارد دانش آموزان با نیازهای ویژه، ثبت نام صورت می گیرد.

ستاد ثبت نام مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال 43 هزار و 618 نوآموز مازندرانی در سال تحصیلی 96-97 برای پایه اول ابتدایی نام نویسی کنند.

دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان مازندران با تاکید بر طی دوره پیش دبستانی توسط نونهالان و الزام ارائه گواهی این دوره در زمان ثبت نام، گفت: در صورت عدم طی این دوره، دانش آموز برای ثبت نام مکلف به طی دوره 2 ماهه زبان آموزی شامل 150 ساعت آموزش در مدرسه تا پایان شهریورماه، است.

وی تاکید کرد: براساس سالنامه آماری همچنین 43 هزار و 611 نونهال امسال وارد پنج سالگی شده و باید در دوره پیش دبستانی ثبت نام کنند.

شادمان افزود: در سال تحصیلی جدید تعداد 259 هزار و 838 دانش آموز در 6 پایه ابتدایی و 41 هزار و 818 دانش آموز در پایه هفتم ثبت نام می شوند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار