اصلاح شبکه فرسوده آب شهری استان به 870 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ غلام حسین ساقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت : بیش از 400 کیلومتر شبکه توزیع آب شهری، استان فرسوده است .

وی با بیان اینکه تعرفه پایین آب بهاء پاسخ گوی هزینه های این شرکت برای اصلاح شبکه های فرسوده و توسعه شبکه جدید توزیع نمی باشد ، افزود : شرکت برای تامین و تحویل هر متر معکب آب به مشترکین مبلغی افزون بر10 هزار ریال هزینه می کند اما تنها سه هزار ریال از این رقم را مشترکان دریافت می کند.

ساقی تصریح کرد : در سال 95 تنها 80 میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی و اصلاح و توسعه استان مصوب شد که از این میزان تنها 31 میلیارد و 700 میلیون ریال معادل 39 درصد از اعتبار مصوب ترزیق شد.

وی با بیان اینکه ضریب تعرفه آب بهاء در استان پایین است ، تصریح کرد : شرکت آب و فاضلاب استان جزو سه شرکت ارزان فروش در میان شرکت های آب و فاضلاب استان های کشور است.

وی اظهار کرد : ضریب تعرفه آب بها در بجنورد یک ممیز2صدم است و این رقم در شیروان و اسفراین 65 صدم درصد و در سایر شهر های استان63 صدم درصد است.

گفتنی است : شرکت آب و فاضلاب استان در حال حاضر 180 مشترک در شهرستانهای بجنورد، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان،فاروج و راز دارد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.