مسعود مددی کارگردان سینما در خصوص عدم پیشبینی سینما و زمان اکران فیلمها و همچنین غیرقابل پیشبینی بودن مخاطب در سینمای ایران به خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: نمیتوان گفت که این اتفاق امری طبیعی به شمار میآید و کلا تشخیص و پیشبینی این سینما طی چند سال اخیر مشکل شده است.
وی افزود: زمانی که تهیهکننده تصمیم به ساخت فیلمی میگیرد به طور طبيعى سعی میکند یک سری فاکتورهای لازم براى ديده شدن فيلم را به کار گيرد اما لزوما برخی از این فاکتورها و تصورات درست از آب در نمیآید و پیشبینی آنها در اکران و فروش به هم میریزد.
این کارگردان اضافه کرد: البته صرف نظر از اشتباه تهيهكننده در انتخاب موضوع و ساخت يك فيلم ضعيف كه به خودى خود تعيينكننده است، فاکتورهای جدى ديگرى که گاه از كنترل تهيهكننده خارج است در اکران بد و فروش پایین فیلمها موثر است، زمان و سالنهاى نامناسب، تعداد کم سینما و سانس، عدم تبلیغات و... به طور طبيعى تاثيرگذار بوده و خواهد بود.
وی ادامه داد: در كل یک نوع بیثباتی و عدم ايجاد شرايط شفاف در حوزه فرهنگى وجود دارد که به ما اجازه تحلیل درست را نمیدهد به همين خاطر دائما دچار شوک میشویم كه چرا این فیلم فروخت و آن یکی نفروخت؟
کارگردان «گیتا» اذعان داشت: واقعيت اين است كه نميتوان چندان به مردم هم خرده گرفت، نياز به تفريح و سرگرمى به سادگى در انتخاب فيلم تعيينكننده است و كيفيت چندان ملاك نيست؛ شايد براى همان فرد يا خانوادهاى كه سينما را براى تفريح انتخاب مىكند انتخاب يك فيلم كيفى از طريق خريد دى وى دى و ديدن آن در خانه راحتتر شده است.
مددی تصریح کرد: به نظرم در مجموع اتفاق مهم این چنینی به مطالعه و آسیبشناسی دلسوزانه نیاز دارد، ارگانهای ذيصلاح مانند سازمان سينمايى با يك ساز و كار كارشناسى شده و همراهى مشاوران مناسب بايد وارد اين میدان شوند و براى حل نگرانیهايى از اين دست كارى كنند، هر چند كه زمانبر باشد.
انتهای پیام/