با یک کلیک از مهم‌ترین اخبار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت مطلع شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری به مهم‌ترین اخبار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت پرداخته می‌شود.

*گزارش کمیته حقیقت یاب معدن یورت هنوز نهایی نشده است 

وزیر تعاون، کا و رفاه اجتماعی از ارایه طرح جامع ایمنی کار در معادن طی ٢ هفته آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد. 

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: گزارش کمیته حقیقت یاب تا به امروز نهایی نشده، اما تمامی محورهای حادثه به وجود آمده بررسی شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه بازگشایی معدن را در دستور کار قرار داریم، تصریح کرد: با بررسی تمامی جوانب و امنیت ایجاد شده برای کارگران، معدن یورت مجدد بازگشایی خواهد شد.

*طرح آموزش کوتاه مدت ایمنی برای کارگران کشور اجرا می‌شود 

هادی ابوی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه آموزش در حوزه ایمنی کار در کشور بسیار محدود است، اظهار داشت: متوسط هزینه ناشی از حوادث کار سالیانه ٢٠٠ میلیون تومان برآورد شده است که با این مبلغ می‌توان حداقل ١٠ هزار شغل ایجاد کرد، به همین منظور در تلاش هستیم با برگزاری کلاس‌های آموزش کوتاه مدت این مبالغ را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ارایه آموزش‌های ایمنی کار از بهمن ماه سال جاری در مشهد آغاز شده است، تصریح کرد: در این کلاس‌ها ٣ هزار کارگر تحت آموزش ایمنی کار با حضور بازرسان مربوطه قرار گرفتند.

*نیازمند بازنگری در سیاست‌های توسعه، اشتغال و مقابله با فقر هستیم
 
علی ربیعی رئیس آسیا و اقیانوسیه اجلاس ILO در یکصد و ششمین اجلاس بین المللی کار با تاکید بر رویکرد تعامل سازنده دولت روحانی در ۴ سال گذشته اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در سطوح منطقه‌ای و بین المللی برای توسعه کسب و کارهای سبز، توسعه مسایل ناشی از اقتصاد سبز و کمک به آرمان‌های سازمان جهانی کار و پیشبرد کار شایسته از مسیر توسعه پایدار، همکاری کند.

رئیس آسیا و اقیانوسیه اجلاس ILO گفت: به واسطه مشکلات زیست محیطی جدی در منابع آب، پدیده ریزگرد‌ها و فرسایش خاک نیازمند بازنگری در سیاست‌های توسعه، اشتغال و مقابله با فقر هستیم. 

*ربیعی: با تمام توان از هند در سازمان بین‌المللی کار دفاع می‌کنیم

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن ابراز امیدواری در خصوص تعامل و همکاری بیشتر با هند اظهار داشت: پیش‌نویس تفاهم نامه‌ای در خصوص آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تعاونی‌ها، بیمه‌های اجتماعی و مشاغل خرد آماده شده است که امیدواریم با همکاری هند در آینده نزدیک این تفاهم نامه اجرایی شود.

وزیر کار ایران با اشاره به دانش و تجارب مفید هند در حوزه IT و ICT گفت: ما می‌خواهیم که در این زمینه همکاری نزدیکی با هند داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری قابل توجه میان هند و ایران گفت: ما در زمینه تبادل نیروی انسانی، برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

ربیعی با اشاره به مطرح شدن پرونده‌ای در خصوص هند در یکصد و ششمین اجلاس سازمان بین المللی کار گفت: اینکه مطابق مقاوله نامه ۸۱ در خصوص بازرسی کار موضوعی علیه هند مطرح شده است ناشی از عدم اطلاع تهیه کنندگان این گزارش از وضعیت داخلی هند است؛ لذا جمهوری اسلامی ایران با توجه به غلبه هند بر مشکل بیکاری و بسیاری از مشکلات دیگر تمام توان خود را برای دفاع از هند در این اجلاس به کار خواهد گرفت.

*باید صلاحیت حرفه‌ای را جایگزین مدرک دانشگاهی کنیم

علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قرار داشتن ایران و سنگاپور در منطقه آسیا اظهار داشت: با آنکه چندین تفاهم‌نامه میان ایران و سنگاپور امضا شده است، دو کشور آنگونه که انتظار می‌رود با یکدیگر نزدیک نیستند.

وزیر کار ایران ادامه داد: زمینه‌های مناسبی برای انجام مسئولیت‌های مشترک، سرمایه‌گذاری‌های جدی‌تر اقتصادی و تبادل تجربیات وجود دارد.

ربیعی با اشاره به گفتگوهای سازنده با یکی از مقامات وزارت خارجه سنگاپور در تهران، تصریح کرد: علاوه بر بحث‌های جدی مربوط به توسعه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی میان دو کشور در حوزه کشتیرانی و توسعه فعالیت‌های بندری، ما می‌توانیم در خصوص آموزش نیروی کار و تبادل دانش فنی و حرفه‌ای با یکدیگر همکاری کنیم.

وزیر کار همچنین حرکت سنگاپور در مسیر توسعه را قابل تحسین و پر شتاب خواند و گفت: این امر سبب شده تا مردم سنگاپور از سطح رفاه قابل قبولی برخوردار باشند.

وی همچنین در این دیدار با اشاره به موضوع مهم سالمندی نیروی کار در برخی کشور‌ها گفت: متاسفانه ما در ایران در خصوص سالمندی نیروی کار با وضعیت پیچیده و تناقض گونه‌ای مواجه هستیم؛ از یک سو نیروی کار قابل ملاحظه‌ای سالانه وارد بازار کار می‌شود که اغلب آن‌ها فاقد مهارت لازم هستند. از دیگر سو سن بازنشستگی نیز تا حدی پایین است که این امر موجب ایجاد بحران در صندوق‌های باز نشستگی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار