با اجرای هدایت تحصیلی 11 هزار و 201 دانش آموز پایه نهم استان تعیین رشته می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛علی شورزاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : دانش آموزان پايه نهم می توانند پس از اعلام نتايج امتحانات خردادماه نسبت به تكميل فرم هاي مربوط به هدايت تحصيلي اقدام كنند که این تعداد دانش آموز در استان 11 هزار و 201 نفر است.

وی افزود: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش و تامین نیروی انسانی ماهر برای کاهش نرخ بیکاری بواسطه اشتغال سریع از ضرورت های جامعه امروزی است.

شورزاده گفت : ما موظفيم نيروی انسانی متخصص را برای رفع نياز كشور و اطمينان بخشی به خانواده ها تأمين كنيم و اگرفرآیند هدايت تحصيلی به خوبی صورت گيرد، بخش زيادی از بيكاری جوانان رفع مي شود.

وی افزود:‌ باید با تخصیص اعتبارات ویژه برای تجهیز هنرستان ها و آموزشگاه های کاردانش و معرفی توان و ظرفیت های هنرستان ها رغبت دانش آموزان را به انتخاب رشته های فنی و حرفه ای بیشتر کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نقش مهم مشاوران در هدايت تحصيلی دانش‌آموزان را متذكر شد و گفت: مشاوران باید همه توان خود را به کار گیرند تا مسیر تحصیلی و شغلی دانش آموزان را به درستی مشخص کنند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.