مدیر آزمایشگاه فناور گفت: گسترش توانمندی‌ها سبب ارتقای کیفیت علم و فناوری می‌شود.

خدمات دهی آزمایشگاه مرکز با هدف ارتقای فناوری
ناصر باقری مدیر آزمایشگاه فناور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از راه های رشد و ترقی علم و فناوری ایجاد زیر ساخت های لازم در زمینه آزمایشگاه های کشور است.

وی بیان کرد: یکی از اهداف فعالیت شبکه آزمایشگاهی، تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع به خدمات آزمایشگاهی است که در همین راستا، سامانه‌ ارائه طرح‌های ویژه‌ تخفیف در خدمات آزمایشگاهی به مشتریان شبکه از را طریق پایگاه اینترنتی خود راه‌اندازی نموده‌است.

باقری ادامه داد: در این سامانه، طرح‌های حمایتی مختلفی ارایه می‌شود که متقاضیان پس از ثبت نام، در صورت دارا بودن شرایط، از خدمات طرح انتخاب شده، بهره‌مند می‌گردند، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به منظور تشویق پژوهشگران به دریافت خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز از طریق این سامانه، در قالب طرح‌های تشویقی، از کاربران شبکه حمایت می‌کند.

وی عنوان کرد: آماده سازی زیرساخت پژوهش و فناوری، معطوف به تجهیزات و آزمایشگاه های کشور است که عموما از قیمت بالایی برخوردار هستند و در همین راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی می‌تواند تمام امکانات موجود کشور را فراهم آورد.

مدیر آزمایشگاه فناور تاکید کرد: شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری می‌تواند با اطلاع‌رسانی و اشتراک‌گذاری تجهیزات آزمایشگاهی خاص توانمندی را در سراسر کشور افزایش دهد و این خلأ را برطرف کند.
 
وی گفت: آنالیز فیزیکی و شیمیایی آب  و بررسی پارامترهایی چون سختی کل، مینزیم، کلسیم، قلیایئت، اسیدیته، نیترات ،نیتریت، آمونیاک، فسفات، کلراید، کلر آزاد، بخشی از خدمات ارائه شده توسط این مجموعه آزمایشگاهی است.
 
وی یادآورشد: در بخش بیولوژی این آزمایشگاهی ضمن بررسی و آنالیز پارامترهای توتال خدماتی چون آنالیز خروجی دودکش صنایع آموزش های لازم به محققان در حوزه زیست‌محیطی ارائه می‌شود.
 
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار