استاندار خراسان شمالی گفت: از هیات آلمانی انتظار داریم فعالیت خود را متمرکز بر فرآوری محصولات تولیدی استان کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان و هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمانی گفت:ما هر گردشگر خارجی را سفیری از آن کشور می دانیم به ویژه اینکه گردشگر رابط میان اقتصاد و رشد اقتصادی باشد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور، 25 ممیز 3 دهم درصد از سرمایه گذاری به سرمایه گذاری خارجی اختصاص دارد گفت: از هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان انتظار می رود به ارتباط مستمر، بازاریابی و بازارشناسی برای عرضه محصولات تولیدی این استان کمک کنند.

محمد رضا صالحی اظهار کرد: هیچ محدودیتی در واگذاری زمین برای توسعه اقتصادی در این استان وجود ندارد.

وی افزود: بازاریابی برای محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گیاهان دارویی، اسب ترکمن و تولید ماشین آلات کشاورزی مدرن از اولویت های خراسان شمالی است که در این سفر مورد توجه قرار گرفت.

صالحی با بیان اینکه برای احداث شش مزرعه انرژی خورشیدی در استان آماده همکاری مشترک هستیم، گفت: توسعه صنایع بزرگ استان و صنایع پایین دستی آنان در کنار توسعه معادن و سایت های گردشگری از دیگر موضوعات مورد تاکید در سفر هیئت آلمانی بود.

وی با تاکید بر لزوم بازاریابی و بازارسازی محصولات تولیدی خراسان شمالی افزود: در حوزه فاینانس و تامین مالی مستقیم در توسعه زیرساخت ها، هم چون راه آهن اسفراین به بجنورد و شیروان و نیز خط آهن گرگان به مشهد، آمادگی کامل در استان وجود دارد.

استاندار افزود: تکمیل زنجیره فرش و صنایع دستی خراسان شمالی به ویژه بازاریابی برای فرش دو روی ترکمن در اروپا مورد توجه ماست.

گفتنی است، هیئت 12نفره تجار و بازرگانان آلمانی در بازدید دو روزه از خراسان شمالی، ظرفیت های سرمایه گذاری ومبادلات تجاری را بررسی کردند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.