مربی سوارکاری در اصفهان گفت: قرار بود یک باشگاه سوارکاری جدید در اصفهان تأسیس شود که این امر می‌تواند سبب بهبود اوضاع کنونی شود و هیأت سوارکاری اصفهان نیز تمام تلاش خود را برای کمک به این رشته می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا بصیری  اظهار داشت: سوارکاری از رشته‌هایی است که مردم می‌توانند از سنین پایین وارد آن شوند و تا کهن‌سالی به فعالیت خود ادامه دهند؛ سوارکاری رشته‌ای بسیار خوبی است، اما در کشور کمتر به آن توجه می‌شود و می‌توان گفت مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: سوارکاری در کشور پیشرفت زیادی کرده است و حرکت رو به جلویی داشته است؛ این رشته دریکی دو سال گذشته از نظر کیفی بهبود پیدا کرده است اما از نظر کمی به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم توانایی پرداخت هزینه‌های این رشته مشکلاتی وجود دارد.

ورزشکار و مربی سوارکاری در اصفهان افزود: سوارکاری در اصفهان متأسفانه در شرایط خوبی نیست و افت زیادی داشته است؛ قرار بود یک باشگاه سوارکاری جدید در اصفهان تأسیس شود و این امر می‌تواند سبب بهبود اوضاع کنونی شود و هیأت سوارکاری اصفهان نیز تمام تلاش خود را برای کمک به این رشته می‌کند.

بصیری در خصوص وضعیت مربی‌گری این رشته گفت: مشکل اساسی در فدراسیون است جایی که به مربی‌گری بها نمی‌دهد و قوانینی را وضع کرده‌اند که سبب شده افراد قبل از اینکه سوارکار شوند، مربی می‌شوند؛ این مشکل وجود دارد که تعداد مربیان بیش از ظرفیت است و با وجود درجه‌بندی بین‌المللی همه مربیان به یک چشم نگاه می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: با این که این رشته هزینه‌های بالایی دارد، اما اگر به طور صحیح به مردم معرفی شود و آشنایی مردم نسبت به سوارکاری بیشتر شود، طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد و شاهد رونق سوارکاری خواهیم بود و با توجه به اقدامات مثبت فدراسیون و هیأت سوارکاری، آینده خوبی در انتظار این رشته است.

 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار