سرخه;

صدور کارت شناسایی برای هنرمندان پیشکسوت سرخه

تا کنون 22 کارت شناسایی برای هنرمندان صنایع دستی پیشکسوت شهرستان سرخه صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهمن اخلاقی سرپرست اداره ميراث‌فرهنگی ، صنايع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت:  کار صدور کارت شناسایی ویژه هنرمندان صنایع دستی پیشکسوت شهرستان سرخه از سه ماهه پایانی سال گذشته آغاز شده و تا کنون 22 کارت شناسایی برای این هنرمندان صادر شده است.

وی با اشاره به ویژگی خاص صنایع دستی سرخه، افزود : هنرمندان این شهرستان علاوه بر حفظ اصالت آثار ، به دلیل برخورداری از آموزش های مدون، توان خلق آثار به روز را دارند.

وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی یکی از ارزنده‌ترین دارایی‌های هر منطقه است، تصریح کرد: هنرمندان گنجینه ای ارزشمند از هنر و تجربه هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

اخلاقی با اشاره به اهمیت وجود هنرمندان پیشکسوت، گفت: این افراد بزرگ‌ترین سرمایه‌های سازمان میراث فرهنگی هستند و برنامه این اداره نیز حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت است.

وی افزود: ایجاد بازار مناسب برای فروش محصولات هنرمندان صنایع‌دستی به ویژه هنرمندان صنایع‌دستی پیشکسوت، تلاش برای حفظ آثار ارزشمند آن‌ها و... ازجمله برنامه های حوزه صنایع دستی اداره میراث فرهنگی سرخه است.

سرپرست اداره ميراث‌فرهنگی، صنايع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: برگزاری کلاس توجیهی صنایع دستی در رشته حوله‌بافی برای هنرمندان شهرستان، بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از کارگاه و فروشگاه تولیدی حوله بافی، دیدار و عیادت از هنرمندان پیشکسوت و  برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و جوان صنایع دستی از جمله برنامه های این اداره برای گرامیداشت هفته صنایع دستی است.

گفتنی است ، بیش از 300 هنرمند صنایع دستی در شهرستان سرخه فعالیت دارند و حوله بافی، چادرشب بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، خرسک از مهم ترین رشته های صنایع دستی این شهرستان است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.