مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان گفت: سابقه و شناسنامه این سند 2030 حکایت از یک توطئه پیچیده فرهنگی و کاپیتالایسیون فرهنگی دیگر دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام شمس‌الدین احمدی، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با تسلیت ایام ضربت خوردن و شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران گفت :مقام معظم رهبری طبق روال سال های گذشته به مناسبت هفته معلم در حضور جمعی از فرهنگیان که با معظم له دیدار داشتند مباحث مهمی بویژه انتقاد ازسند 2030 را مطرح کردند.

وی باتاکید بر کنجکاوی دلسوزان نظام و متدينين در خصوص چیستی و چرایی این سند پس از سخنان مقام عظمای ولایت و اعلام نارضایتی مراجع تقلید از اجرایی‌شدن این سند گفت : مسوولین نباید به این سند کهسابقه و شناسنامه آنحکایت از یک توطئه پیچیده فرهنگی داردخوشبین باشند.

به‌گفته‌وی، فلسفه شکل‌‎گیری و شروع به کار سازمان ملل با یکسری زیر مجموعه‌هایی شامل سازمان‌های فرعی و آژانس‌هایی از جمله سازمان فرهنگی یونسکو و آژانس هسته‌ای کاملا روشن است تا از این طریق بتوانند فرهنگ و خواسته‌های خود را به کشورهای دیگر تحمیل کنند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان،با اشاره به اینکه آنها از طریق زور و تبلیغات کمتر توانستند فرهنگ خود را به دنیا غالب کنند لذا سازمان‌های زیرمجموعه این سازمان از جمله یونسکو بر آن شد تا با تعریف و قانونمند کردن برنامه‌های فرهنگی خود متناسب با اقتضائات فرهنگی آنها به‌صورت یک بسته کامل در قالب توافق و تعهد به کشورهای دیگر بفرستند و در آنها نفوذکنند که یکی از این بسته‌ها سند 2030 است.

*سند 2030 بر اساس برنامه فرهنگی غربی سکولار نوشته شده‌‎است

حجت‌الاسلام احمدی،تدوین سند 2030 در هفتادمین سال تاسیس سازمان ملل در سال 2015 در قالب یک برنامه 15 ساله تا سال 2030یادآورشد و گفت:یونسکو در این سال سندی را مشهور به 2030 که از روی برنامه فرهنگی غربی سکولار نوشته‌شده است منتشرکرد.

وی،با اظهار تاسف از پذیرش این سند ازسوی مسوولان کشور ما گفت: بعضی دیگر نیز تلاش می‌کنند بگویند این یک سند توصیه‌ای است در حالیکه اگر خوانده و ملاحظه شود مشخص می‌شود 158 مرتبه لفظ«تضمین» به معنای «تعهدآور و الزام‌آور بودن» در آن آمده‌است که با حرف آقایان منافات دارد.

به‌گفته‌وی،این سند با مبنای دینی و انسانی سازگار نیست چرا که در این سند مقوله‌های همجنس‌بازی و ازدواج سفید را به صراحت دنبال می‌کند.

*تعارض سند 2030 با مبنای دینی، انسانی و اصول 17، 10 و 125 قانون اساسی

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان، تعارض سند 2030 با مبانی دینی،انسانی و اصول 17، 10 و 125 قانون اساسی راتاکیدکرد و گفت: قانونگذار در اصل 125 و 77 می‌گوید«تمام توافق‌نامه‌ها، قراردادها و تعهدنامه‌ها باید از فیلتر مجلس بگذرد و نمایندگان به اجرای آن رای دهند و در صورت نیاز به اصلاح آنرا اصلاح کنند» که این مسیر در مورد سند 2030 طی نشده‌است.

حجت‌الاسلام احمدی،تصریح‌کرد: قانونگذار در اصل دهم قانون اساسی نیز می‌گوید«تمام تعهدات و قوانین باید با در تقویت بنیان خانواده‌ها باشد» در حالیکه ساختار تعریف شده در این سند بنیاد خانوادگی اسلامی شیعی را متزلزل می‌کند.

وی،با تاکید بر تعارض سند 2030 با اسناد بالادستی کشور ازجمله سندهای تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست خانواده، سیاست جمعیتی و نقشه مهندسی فرهنگی گفت:حتی هر کدام از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، وزرا و معاونین آنها بخواهند هر کاری انجام دهند باید با این اسناد بالادستی تطبیق دهند که سند 2030 نیز از این قاعده مستثنی نیست و مفاد آن کاملا با اسناد بالادستی کشور در تعارض است.

به‌گفته‌وی،سند 2030 مشکل امنیتی بوجود می‌آورد چون ما در این سند که یک بسته کاملا نوشته شده است هیچ اختیاری در آن نداریم و فقط سهم اجرا را داریم و نظارت با یونسکو است.

*ما در سند 2030 فقط سهم اجرا داریم و حق تفسیر نداریم

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان،با اشاره به اینکه ما در سند 2030 فقط سهم اجرا داریم و حق نظارت و تفسیر نداریم گفت:تفسیر با کسی است که این سند را نوشته‌است یعنی کسانیکه مفاهیم آنهابا ما از جمله مفهوم بنیادی خانواده طبق تعریف اسلام متفاوت است.

حجت‌الاسلام احمدی،اظهارداشت: مفهوم بنیاد خانواده در اسلام به ازدواج شرعی، قانونی و اخلاقی زن و مرد گفته‌می‌شود در حالیکه در تعایف آنها به ازدواج مرد با مرد نیز مفهوم خانواده

گفته‌می‌شود بنابراین تعاریف و مفهوم آنها با ما در بنیاد خانواده متفاوت و در تعارض است.

وی، دفاع بعضی افراد از این سند با این وضعیت تعارضات و اشکالات را باعث تاثر، تاسف و دل‌آزردگی قلوب خانواده‌های شهدا، متدینین و کسانیکه دغدغه دین دارند دانست و گفت:بعضی به دنبال این هستند و به نوعی می‌گویند پای این سند خواهیم ایستاد که اگراین اتفاق بیفتد و این سماجت توسط مجموعه مدیریتی کشور ادامه یابد نگرانی بزرگی را در خانواده‌ها از حیث آموزش و تربیت کشور بویژه برای سال تحصیلی جدید ایجادخواهدکرد که تکلیف فضای فکری و تغذیه روحی و تربتی فرزندانشان چگونه می‍‌شود و عاملی برای سلب اطمینان از نظام آموزشی کشور خواهدشد.

*به اشتباه خود در سند 2030 و اجرایی شدن اعتراف و تجدیدنظر کنند

به‌گفته‌وی، امضاکنندگان سند 2030 به اشتباه خود اعتراف و در اجرایی شدن آن از طریق سازمان‌ها و نهادهای تخصصی با کار کارشناسی و بررسی توقف و تجدیدنظر کنند و تصمیم خوبی در این مورد بگیرند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشان،همانطور که مقام معظم رهبری

فرمودند«بسیار سخت است که در یک کشور اسلامی چند نفر از بیرون برای ما برنامه

بنویسند و ما آن را اجرا کنیم» این یک کار خطر جدی و عامل بوجودآمدن مشکلات امنیتی، فرهنگی و تربیتی است چون آنها این سند را با فرهنگ و اقتضائات خود نوشتند.

حجت‌الاسلام احمدی،پرداخت هزینه های سنگین برای برای حفظ کشور جمهوری اسلامی ایران و ریخته شدن خون‌های فراوان به پای نهال انقلاب اسلامی را خاطرنشان‌کرد و گفت:تحمیل اسنادی بر این کشور که با مبانی اسلامی منافات دارد واقع بینانه باید گفت تحمیل یک کاپیتالاسیون فرهنگی دیگری بر ملت مومن، متدین، مسلمان و شیعه ایران است.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.