مدیر عامل به نشر از برگزاری نخستین جشنواره ملی «حُسنا» با موضوع طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه ویژه هنرمندان و طراحان گرافیک سراسر کشور به همت این انتشارات خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره ملی طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، حسین سعیدی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره کشوری همزمان با لیالی قدر و ایام نزول قرآن کریم منتشر می‌شود، گفت: این جشنواره در مدت زمان حدود دو ماه و در گستره کشوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چاپ قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان و سایر کتب ادعیه از جمله مهمترین و پرتیراژترین عناوینی است که در انتشارات آستان قدس رضوی منتشر می‌شود، افزود: این جشنواره می‌تواند خروجیهای مناسبی برای بهره‌گیری از طرحهای رسیده برای استفاده آثار در دست چاپ این انتشارات داشته باشد.

سعیدی گفت: ضرورت شناخت زیباییهای هنری و بصری جلد این آثار و نوع پذیرش از طرف مخاطب، تأثیر بسیار زیادی در عرضۀ مطلوب آنها دارد؛ در همین راستا به‌نشر نخستین جشنواره ملی طراحی جلد قرآن کریم و کتب ادعیه را با هدف معرفی و شناخت آثار برگزیده و تشویق هنرمندان و طراحان به ارائه خلاقیتهای هنری در این زمینه در سه بخش قرآن کریم، مفاتیح‌الجنان و ادعیه برگزار می‌کند.

وی با بیان این که تمام هنرمندان و طراحان گرافیک سراسر کشور می‌توانند آثار خود را از طریق تلگرام تا اول مرداد ماه 1396 به آدرس @hosssna2017  ارسال کنند، افزود: اطلاعات بیشتر، ضوابط شرکت در جشنواره، جوایز و سایر موارد نیز در کانال تلگرامی @hossna2017  و سایت Behnashr.com در دسترس است.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به این که داوری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره «حسنا» از تاریخ اول تا پانزدهم مرداد انجام خواهد شد، گفت: آثار برتر پس از داوری، در تاریخ دوم شهریور معرفی خواهند شد؛ همچنین آثار ارسالی از 24 مرداد تا دوم شهریور در نگارخانه کتاب مشهد در معرض دید عموم هنرمندان و علاقه‎مندان قرار خواهد گرفت.

سعیدی با بیان این که محدودیتی در تعداد ارسال آثار توسط هر هنرمند وجود ندارد، گفت: ابعاد و مشخصات آثار در اندازه استاندارد است و ابعاد مدنظر آثار از طریق کانال تلگرامی @hossna2017 اعلام شده است.

انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار