هم اکنون 15 هزار صنعتگر و هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛علی عابدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت:هم اکنون برای توسعه زمینه بازاریابی در استان هشت فروشگاه مجازی برای عرضه صنایع دستی تولیدی استان راه اندازی شده است.

وی با بیان این که این اقدام از یکی دو سال گذشته اجرایی شده است، افزود : استقبال از این فروشگاه ها خوب و مناسب بوده البته موفقیت در این بازارها نیازمند استفاده از تجربه ها و فراگیری دانش مورد نیاز است.

عابدی با اشاره به این که صنایع دستی تولیدی استان توسط بازرگانان سایر استان ها از کشور صادر می شود ، تصریح کرد : یکی از مشکلات و آسیب ها در زمینه صادرات صنایع دستی تولیدی استان نبود بازرگان و تاجر فعال در زمینه صادرات صنایع دستی است.

وی اظهار کرد : اگر بازرگان فعال در زمینه صادرات صنایع وجود داشته باشد، تولیدات صنعتگران برای صادرات دست به دست نمی شد و سود حاصل ازفروش وعرضه آن نصیب تولیدکنندگان استان می شود.

وی بسته بندی مناسب را یک نیاز اساسی برای موفقیت در بازاریابی جهانی و توسعه صادرات صنایع دستیدر استان اعلام کرد و گفت : تلاش داریم تا اقلامی که به عنوان بسته بندی صنایع دستی به کار برده می شوند، خود از تولیدات صنعتگران و هنرمندان باشد و به عنوان صنایع دستی به کار برده شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود : اکنون افزون بر 20 قلم از صنایع دستی استان با بسته بندی مناسب عرضه می شوند اما نیاز است در زمینه تولید اقلام مناسب برای استفاده در بسته بندی صنایع دستی بیشتر تلاش شود.

وی اقدام برای ثبت ملی آثار و ثبت جهانی صنایع دستی را از اقدامات حمایتی از این تولیدکنندگان عنوان و اظهار کرد : اکنون 43 اثر از صنایع دستی استان در آثار ملی به ثبت رسیده است و چهار اثر نیز نشان یونسکو دریافت کرده اند.

عابدی گفت: برای توسعه بازاریابی صنایع دستی استان امسال 2 بازارچه عرضه صنایع دستی دایر می شود.

وی درباره بیمه اجتماعی صنعتگران و هنرمندان گفت: بیمه اجتماعی هنرمندان از دو سال گذشته انجام نشده است و نیاز است تا پیگیری ها در این باره در سطح بالاتر انجام شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.