پدر شعر آئینی استان فارس گفت: مقام معظم رهبری با دقت و تیزبینی مسائل را بیان می‌کنند که این رهنمودها سبب غنای فکری شاعران و ارتقای شعر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد ده‌بزرگی پدر شعر آئینی استان فارس با اشاره به دیدار هرساله مقام معظم رهبری با شاعران، گفت: رهنمودهای دقیق هرساله مقام معظم رهبری برای شاعران غنای فکر ایجاد می‌کند.
 
ده بزرگی افزود: مقام معظم رهبری شعر را ثروت ملی می‌دانند و بارها این مطلب را بیان کردند که این امر رسالت شاعران و مسئولان فرهنگی را سنگین‌تر می‌کند.
 
وی ادامه داد: مسئولان فرهنگی باید این سرمایه را جذب و حمایت کنند چون اساس انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی بوده که ریشه فرهنگ ادبیات و شعر است و اگر به ادبیات و شعر بی‌توجهی شود همه مسائل فرهنگی به فنا می‌رود.
 
ده بزرگی بیان کرد: میان قالب‌های شعری هجو چندان مورد توجه نبوده اما امید است که به این درخواست رهبری شاعران بیشتر به این قالب شعری توجه و در راستای ارزش‌های انقلاب از آن استفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تعبیر جاهلیت مدرنی که مقام معظم رهبری به کار بردند، اظهار داشت: باید با زبان هجو این نوع جاهلیت را به‌سخره گرفت و آن را برای مردم تبیین کرد.
 
پدر شعر آئینی استان فارس با ابراز اینکه شاعران استان فارس در زمینه شعر برای مدافعان حرم پیشرو بودند، تصریح کرد: مسئله مقاومت و مدافعان حرم باید بیش از گذشته مورد توجه شاعران جوان استان فارس قرار گیرد.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار