صادرات محصولات معدنی ،کشاورزی و مواد غذایی از مازندران به قطر توسعه می یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد محمد پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در کارگروه تخصصی صادرات مازندران که با حضور استاندار با سه دستور کار، برپایی نمایشگاه در ولگاگراد روسیه، برنامه ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران و معرفی فرصت‌های تجاری کشور قطر در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، گفت: توسعه صادرات اولویت امسال صنعت ،معدن و تجارت استان است.

وی افزود: مازندران ظرفیت بالایی درتولید مواد غذایی دارد از این رو می‌تواند مواد غذایی مورد نیاز برخی از کشورها همچون قطر را تأمین کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : بر اساس آمار بانک جهانی درسال 2015 سالانه قریب به 90 درصد واردات مواد غذایی کشور قطر از 20 کشور صورت پذیرفت که سهم ایران از صادرات به قطر بالغ بر پنج میلیون دلار بوده است.

محمد پور افزود: بر اساس آمار بانک جهانی در قطر در سال 2015 بیش از یک میلیارد دلار واردات انواع سبزی بوده است لذا با توجه به فرصت صادراتی که به کشور قطر پیش آمد به ویژه در بخش تأمین غذایی این کشورو با توجه به نقش مازندران در تولیدات مواد غذایی، نگاه‌ها به سمت استان مازندران است.

وی با بیان اینکه قطر کشوری است با 2/2 میلیون نفر جمعیت و بالاترین درآمد سرانه افزود: عمده محصولات آن در بخش محصولات پتروشیمی، میعانات گازی و آمونیاک است در عین حال در مبادلات تجاری تراز تجاری مثبت دارد که تاکنون صادرات مازندران به قطر در بخش صنایع معدنی و بخش کمی هم مواد غذایی بوده است.

محمد پور با اشاره به قطع واردات چهار کشور به قطر افزود: از این قطع واردات حدود 400 میلیون دلار ظرفیت خالی در قطر ایجاد شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد پور اهم برنامه‌های پیشنهادی در جهت توسعه تجارت خارجی با کشور قطر را برشمرد و از آمادگی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران برای صادرات مواد غذایی استان به قطر خبر داد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار