پیمانکار و مجری طرح بزرگ تونل کبیرکوه گفت :از حفاری این تونل که از هر دو سو تا ژرفای 2 هزار و 600متری ادامه می یابد به عنوان موفقیت و ثبت رکورد حفاری در گودترین نقطه کوهستانی نام برد.

ثبت رکورد حفاری در ژرف ترین منطقه کوهستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، موسی عزیزی بیان کرد: سه گروه ماهر و کار آزموده با ابزار فنی و پیشرفته حفاری در سه شیفت کاری به صورت شبانه روزی در عمق 2 هزار و 600متری دل کبیرکوه مشغول حفاری هستند که به طور متوسط روزانه پنج متر از بدنه اصلی بزرگترین تونل جاده ای کشور را حفر می کنند.
 
وی اظهارکرد: حفر تونل در این عمق به سبب دوری مسافت، تزریق هوای پاک، تامین و تدارک کارگاه، جمع آوری و گاز زدایی، انتقال دستگاه های فنی حفر به عمق تونل، مهار و هدایت آب های بدنه، تامین روشنایی و مهار و استحکام افزایی سقف تونل، یکی از سخت ترین مراحل و قسمت های حفاری است که بندرت در کشور اتفاق می افتد.
 
عزیزی افزود: 700 متر از پیمان جدید تونل کبیرکوه در سمت شهرستان آبدانان قرار دارد و مقدار یک هزار و 600متر مابقی از حفر بدنه اصلی تونل نیز در سمت شهرستان دره شهر است که تاکنون جاده دسترسی آن احداث نشده است.
 
مجری تونل بزرگ کبیرکوه مهمترین مشکل کنونی هر 2 پیمانکار سمت دره شهر و آبدانان را نبود اعتبار عنوان کرد و ادامه داد: اگر بودجه مورد نیاز این طرح ملی به موقع تامین و ابلاغ شود، طول تونل چهار هزار و 800 متری کبیر کوه تا 2سال آینده به طور 100 درصدی حفر می شود و سال 1399 مورد بهره بر داری قرار می گیرد.
 
برای اجرای طرح تونل چهار هزار و 800 متری کبیر کوه از سال 89 تاکنون 800 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که برای تکمیل نهایی آن دستکم به 700 میلیارد ریال بودجه دیگر نیاز است.
 
افزون بر کارکرد استانی، این پروژه به عنوان بخشی از کریدور ارتباطی شمال غرب به جنوب و بنادر آزاد کشور از اهمیت فرا استانی نیز برخوردار است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.