رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: عاملان شایعه ورشکستگی بانک‌ها و مؤسسات مالی در ایلام دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده حقوقی برخی از بانک ‌ها و موسسات بانکی مبنی بر پخش شایعات در فضای سایبری علیه آن‌ها با هماهنگی مراجع قضایی پرونده ای تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به اینکه این شایعات در سطح گسترده در فضاهای مجازی پخش و امنیت روانی مردم و جامعه را به ‌شدت تحت تاثیر قرار داده بود، مراتب به ‌سرعت در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع با سرعت عمل کارشناسان پلیس و انجام اقدامات خاص پلیسی سرمنشاهای انتشار شایعات شناسایی و در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی گفت: بر اساس ماده 18 جرایم رایانه‌ای هر کس به‌ قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به‌ وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راسا یا به ‌عنوان نقل‌ قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به‌طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان)، به حبس از 91 تا 2 سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا 40 میلیون ریال یا هر 2 مجازات محکوم می شود.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام عنوان کرد: کاربران در نظر داشته باشند که هر خبر و مطلبی را که در فضای سایبری بدون منبع رسمی مشاهده می‌کنند به آن بی‌توجه بوده و بدون اطلاع از صحت‌ و سقم آن اقدام به انتشار آن نکنند چرا که امکان تخلفات پیش می‌آید.

سرهنگ جمالی ضمن هشدار و برخورد جدی با کسانی که در فضای سایبری به پخش شایعات دامن می‌زنند از مردم درخواست کرد اخبار صحیح را از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را فوری از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.