رییس سازمان حج و زیارت گفت: شایعه ربوده شدن سفیر ایران در فاجعه منا صحت ندارد و ظرف دو هفته آینده وضعیت وی نیز مشخص می‌شود.

به گزارش ربوده شدن سفیر ایران در فاجعه منا صحت نداردگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سعید اوحدی در جمع اساتید و هیئت‌ علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی این شهرستان گفت: در حوزه‌های تحقیقی ضرورت دارد با واکاوی فاجعه منا نسبت به مشخص شدن ابعاد آن با مشارکت دانشگاهیان کشور اقدام کرد.
 
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با راه‌اندازی سازوکار مدیریت بحران در ساختار برگزاری مراسم حج، افزود: ضرورت دارد با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود ابعاد سیاسی این واقعه به‌ درستی مستندسازی شود و با استفاده از حضور دانشگاهیان ابعاد علمی این حادثه شناسایی شود.
 
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تلاش می‌شود وضعیت سفیر مفقود شده ایران در این فاجعه ظرف دو هفته آینده با بررسی‌های DNA مشخص شود، عنوان کرد: شایعات در رابطه احتمال ربوده شدن سفیر ایران در فاجعه منا رد شده و به احتمال زیاد پیکر وی در میان جان‌باختگان این حادثه است که پیگیری‌ها در مورد شناسایی وی ادامه دارد.
 
وی با اشاره به انتشار شایعات کذب در خصوص توطئه ربوده شدن آقای رکن‌آبادی، بیان کرد: برخی افراد از همان روزهای نخست این فاجعه شایعه توطئه بودن این فاجعه برای ربودن آقای رکن‌آبادی را مطرح کردند که این خود موجبات تکدر خاطر خانواده وی را فراهم آورد در حالی‌ که چنین احتمالی جفایی به خانواده داغ‌دیده وی است.
 
انتهای پیام/ز

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.