تبریز؛

49نفر زندانی غیر‌عمد اهری منتظر آزادی از زندان

رئیس دادگستری اهر گفت: با مساعدت خیران زمینه برای آزادی 49 نفر در این شهرستان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نظری رئیس دادگستری اهر در جشن گلریزان منطقه ارسباران در اهر با اشاره به استقبال خیران از این جشن گفت: خوشبختانه با حمایت خیران بالغ بر دو میلیارد ریال از سوی مردم نوعدوست، ادارات و نهادها و تشکل‌های خصوصی، اصناف و بازاریان و آحاد مختلف به این امر خداپسندانه اختصاص یافته که در مقایسه با سال قبل این رقم به پنج برابر افزایش یافته است.
 
وی گفت: از این زندانیان که مقدمات آزادی آنها فراهم شده 29 نفر مالی، سه نفر دیه تصادف و 17 نفر ناتوانی در پرداخت مهریه می‌باشد که امیدواریم با مبلغ قابل توجه جمع‌آوری شده و کمک ویژه ستاد دیه استان زمینه آزادی این زندانیان فراهم و به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردند.
 
نظری افزود: خوشبختانه با مساعدت خیران و تمهیدات به‌عمل آمده همزمان با این جشن سه نفر از زندانیان آزاد شدند که امیدواریم مابقی این زندانیان نیز با طی مراحل قانونی زمینه آزادیشان فراهم شود.
 
وی گفت: در سال گذشته قریب به 42 میلیون تومان از سوی خیران به این بخش کمک شده بود که با این مبلغ و تخفیف و گذشت شاکیان 34 نفر از زندانیان مالی و غیرعمد در سال 95 آزاد شدند.
 
رئیس دادگستری اهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده و گذشت اولیای دم دو زندانی محکوم به قصاص که 16 سال در زندان بودند با اخذ رضایت لازم و گذشت شکات زمینه آزادی‌شان فراهم شد.
 
حجت‌الاسلام محمدعلی نظری یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی را کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده و اقدامات پیشگیری و همکاری سایر دستگاه‌ها جمعیت کیفری شهرستان نسبت به سال‌های گذشته کاهش مخصوص داشته است.
 
نظری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در اختصاص اعتبارات لازم به زندان جدید در دست احداث اهر گفت: این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و زندان فعلی که در مرکز شهر واقع شده به خارج شهر و به محل جدید انتقال می‌یابد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.