استاندار آذربایجان شرقی گفت : خیران در جشن گلریزان امسال مبلغ مورد نیاز برای آزادسازی 450 نفر از زندانیان غیرعمد استان را فراهم کنند.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم کمک خیران به زندانیان نیازمندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد دیه استان با اشاره به کمک خیران و ستاد دیه تاکید استاندار آذربایجان شرقی برای کمک خیران به زندانیان نیازمندبرای آزادی 377 نفر از زندانیان غیرعمد استان در سال گذشته گفت :  از عموم مردم اعم از خیران، اصناف و بازاریان استان دعوت می شود تا  در جشن گلریزان که 19 خردادامسال  از ساعت 10 تا 12 شب در هتل پارس تبریز برگزار می شود، حاضر شوند.
وی جمع آوری معتادان متجاهر از شهرهای  استان را یکی از اقدامات خیران در طول دو سال گذشته برای کاهش ورودی زندان ها اعلام کرد و گفت: در ادامه این کار مهم، خیران برای تامین مراکز نگهداری معتادان اعم از دولتی و غیردولتی به صورت کمک های مردمی کمک می کنند.
استاندار خاطرنشان کرد: اتحادیه اصناف و بازاریان  باید مشکلات مالی  هم صنفی های خود را رصد  و پیش از بحرانی شدن مشکل، از ورشکستگی هم آنها  جلوگیری کنند و در این میان باید در اتاق بازرگانی و اتاق صنایع ، واحدی به نام حکمیت تشکیل شود.
جبارزاده از اصحاب رسانه و اعضای ستاد دیه استان خواست با توجه به سفر حجاج به بیت الله الحرام ، فرهنگ سازی لازم را انجام دهند تا زائران ، مبالغ مربوط به احسان و ضیافت های پس از مراجعت از سفر حج خود را به ستاد دیه استان برای  آزادسازی زندانیان اهدا کنند.
وی همچنین از ستاد دیه استان خواست، لیست حجاج را از ستاد حج و زیارت دریافت و با مکاتبه با این افراد در این خصوص اطلاع رسانی کند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی افراد علاقمند به ارسال تاج گل به مراسم ترحیم هستند، ادامه داد: ستاد دیه می تواند با خرید تاج گل های زیبا و مصنوعی و ارسال تاج گل ها به مجالس ختم، هزینه این گل ها را به حساب ستاد دیه واریز کند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه در آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون 450 زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان زندانی هستند که برای آزادی آنها 160 میلیارد ریال نیاز است.
رسول تقی پور گفت: 68 درصد از این زندانیان محکومین مالی هستند.
وی آمار زندانیان جرایم غیرعمد در استان را در سال گذشته 370 نفر برشمرد و اظهار کرد: امسال 450 نفر از زندانیان استان به دلیل جرایم غیرعمد در بند هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد نقدینگی ستاد دیه استان از حمایت های صاحبان صنایع استان تامین می شود ادامه داد: از مجموع  370 زندانی جرایم غیر عمد در سال گذشته ، 377 نفر از زندانیان به همت  ستاد دیه آزاد شدند.
تقی پور گفت: میزان بدهی این زندانیان جرایم غیر عمد را سال گذشته 140 میلیارد ریال اعلام کرد.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار