کرمانشاه؛

داشتن مدرک تحصیلی به تنهایی نمی‌تواند موجب توانمندی جوانان شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: مدرک‌گرایی کاهش فرصت‌های شغلی برای جوانان را به دنبال دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  داود ناصری‌امید ، اظهار کرد: امروز یکی از دغدغه های اصلی مسئولان نظام معضل بیکاری واشتغال است که امیدواریم با بکارگیری توان و همت مضاعف بتوانیم از این بحران به خوبی عبور کنیم.

ناصری‌امید با تاکید بر اینکه رقابت بر سر مدرک یکی از مشکلات کاهش فرصت‌های شغلی بین جوانان است، تاکید کرد: توسعه و تشویق فرهنگ مدرک‌گرایی به تدریج میل به مهارت ‌آموزی را در بین جوانان کاهش داده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه داشتن مدرک تحصیلی به تنهایی نمی‌تواند موجب توانمندی جوانان شود، گفت: آنچه که امروز نیاز داریم، مهارت است که باید در سطوح مختلف و در صنایع گوناگون قابل رؤیت باشد.

ناصری‌امید با بیان اینکه تمرکز برمدرک گرایی باید در راستای توانمندسازی منابع انسانی باشد، خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان دوره‌های مختلف لازم است منطبق بر استعداد خویش مهارت کافی را در حرفه خود به دست آورند.

وی افزود: مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال مولد و پایدار بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی ونیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و برای توسعه وتنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.

آشنایی با محیط کسب وکار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال وکارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی بویژه در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی وجذب نیروی کار مستعد وتوانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروی فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی و... از جمله اهداف اجرای طرح مهارت آموزی بود که مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه به آنها اشاره کرد.

ناصری‌امید افزود: اجرایی شدن طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی می تواند ضمن توانمندسازی کارورزان آنها با محیط واقعی کار آشنا کرده و زمینه اشتغال آنها را فراهم کند.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.