سازمان دانش آموزی استان سمنان با جذب 23 هزار نفر، توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا عامریان رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان در نشست خبری خود گفت : یکی از تشکل های فعال این سازمان در استان سمنان تشکل پیشتازان و فرزانگاران است که با رشد 175 درصدی نسبت به سال گذشته و جذب 23 هزار نفر، توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند.
 
وی تصریح کرد: تشکل های پیشتازان و فرزانگان، مجلس دانش آموزی و تشکل خبرنگاران دانش آموزی در تلاش است تا محیطی برای تربیت نیروی اجتماعی و سیاسی و در کنار تحصیل دانش آموزان ایجاد کند.
 
وی اظهار داشت: همیاران طبیعت سازمان دانش آموزی در استان سمنان بالغ بر 20 هزار دانش آموز عضو دارد که آموزش هایی برای حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را به همیاران آموزش ارایه می کند و این افراد به نوعی بازوی کمکی برای اداره کل منابع طبیعی هستند که با ارزیابی های انجام شده موفق به کسب رتبه اول کشور شدند.
 
عامریان گفت: در بهمن 95 با همکاری تربیت برنی و سلامت آموزش و پرورش استان و مساعدت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، دوره آموزشی طرح ملی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 25 روز برگزار شد و 27 هزار دانش آموز پایه هفتم ، هشتم و نهم از آموزش های مختلف برخوردار شدند و استان سمنان جزو پنج استان برتر کشور ارزیابی شد.
 
رییس سازمان دانش آموزی استان سمنان یادآور شد: در اردوی ملی شهریور 95 پسران سازمان دانش آموزی سمنان دربین استان‌های کشور در بخش نظام جمع، رتبه اول را کسب کردند و در بخش اردوهای دختران ، دختران فرزانه استان سمنان در بخش مخابره و جهت یابی رتبه اول را کسب کردند.
 
وی با بیان این که امروزه اوقات فراغت در کلاس های آموزشی خلاصه شده است و فقط جنبه پرکردن اوقات فراغت را دارد ، گفت: سازمان دانش آموزی با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به دنبال نتیجه محورشدن کلاس های آموزشی است.
 
عامریان افزود: از این رو، اردوهای کار و تولید برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است تا آن ها را از فضای مدرسه و کلاس خارج کند، در این اردوها دانش آموزان 2 روز در هفته برای کار به دستگاه های اجرایی، شرکت های خدماتی ، کارخانه ها و باغ‌ها می روند و با کار و فرهنگ کار آشنا می شوند تا علاقه مندی آن ها سنجیده شود و از مهرماه به بعد برای غنی سازی اوقات فراغت آن ها برنامه ریزی خواهد شد.
انتهای پیام / ه



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار