معاون اداری-مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از اهداف بلندمدت در امضای این تفاهم‌نامه، ایجاد بازار اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای است تا دانشجو در حین تحصیل آینده شغلی خود را تضمین شده بداند و با انگیزه بیشتری در راستای تحصیل بکوشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روز گذشته با حضور مسؤولان کشوری و استانی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و مراکز صنایع دستی و اداره صنعت، معدن و تجارت، دانشکده فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد و سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی وو اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان منعقد شد.

علیرضا فیروز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: رویکرد ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای رویکرد علمی صرف نیست، رویکرد ما دارای سه شاخه علمی، صنعتی و بازاریابی است که در راستای تحقق این سه رویکرد، نخستین تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و ارگان‌های صنعتی کشور امروز به امضا رسید.

وی افزود: از اهداف بلندمدت در امضای این تفاهم‌نامه، ایجاد بازار اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای است تا  دانشجو در حین تحصیل آینده شغلی خود را تضمین شده بداند و با انگیزه بیشتری در راستای تحصیل بکوشد.

معاون اداری-مالی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه تصریح کرد: اولویت اول دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی متخصص است و امضای چنین تفاهم‌نامه‌ای به معنای ایجاد رقابت با بخش خصوصی در زمینه فروش محصولات نیست، هدف اصلی برقراری ارتباط جامعه علمی با جامعه هدف است تا دانشجو درس را صرف درس نخواند و هدف اولش به خاطر اشتغال، تولید و بهبود وضعیت زندگی باشد.

فریدون اله‌یاری نیز در این مراسم عنوان کرد: باید به صنایع دستی به عنوان دستاورد تمدنی و هنری نگاه شود که هم از جنبه گردشگری دارای مزایای اقتصادی است و هم از لحاظ اشتغال دارای بازار خوبی خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رویکرد ما در صنایع دستی استفاده از شیوه‌های سنتی با رویکرد توجه به تحولات و نیازهای جامعه است تا با ورود این رشته‌ها به دانشگاه‌ها و تلفیق آن با هنر نوین حرکت مؤثری در بهبود این صنایع نه تنها در کشور که در جهان داشته باشیم و برقراری چنین ارتباطاتی بین دانشگاه و صنایع دستی گام مؤثری در این جهت است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اضافه کرد: به زودی نخستین مرکز رشد صنایع دستی در استان اصفهان راه‌اندازی خواهد شد که همانند مراکز دانش‌بنیان خواهد بود، هدف از راه‌اندازی این مرکز توسعه صنایع دستی در استانی است که مرکز آن به عنوان شهر جهانی صنایع دستی دارای اعتبار بین‌المللی است.

محمد مجیری، معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم از نکات مهم چنین برنامه‌هایی را ایجاد بازار فروش محصولات صنایع دستی برشمرد و گفت: در قانون نظام صنفی ایجاد بازارهای صنفی به عهده شهرداری‌ها است و اداره صنعت، معدن و تجارت نیز در این راستا به دنبال ایجاد یک سری بازارچه‌های عرضه صنایع دستی و ایجاد نمایشگاه‌های فروش محصولات است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.