مسجد امام رضای شرف آباد در یاسوج با حضور نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی  در مراسم بهره برداری از مسجد امام رضای شرف آباد یاسوج با اشاره به اینکه مسجد محل بندگی خدا و اجتماع فرهنگی مسلمانان است گفت: هم متولیان مسجد باید افراد صالح، شایسته و مؤمن باشند و هم برنامه‌هایی که در مسجد اجرا می‌شود باید سازنده، رشد دهنده و آموزنده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مسجد، نقش مهمى در حیات دینى و حتّى در شئون اجتماعى، اقتصادى، سیاسى و علمى مسلمانان دارد، اولیای اسلام همواره مردم را به ساختن مسجد تشویق و پاداش‌هاى بزرگى براى این کار ذکر کرده اند. 

وی توجه به روح و معنای یک جامعه را از اسباب آرامش بخشیدن به یک جامعه دانست و گفت: برای تقویت بنیان‌های دینی و فرهنگی جامعه باید توجه بیشتری به مقوله ساخت پایگاه‌های اعتقادی و فرهنگی که همان مساجدند داشته باشیم. 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ساخت مسجد در منطقه شرف آباد یاسوج رضایت بخش است افزود: این مسجد سومین مسجد و حسینیه ای است که در سه سال گذشته در این منطقه به بهره برداری رسیده است و برای تداوم این امر خیر باید در این زمینه فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد.

آیت الله ملک حسینی از خانواده آقایان پور ابراهیم برای ساخت و اهداء زمین این مسجد قدردانی کرد و گفت: ساخت مسجد ذخیره ای است برای آخرت هر فرد که در این منطقه خانواده آقای پور ابراهیم نقش مهمی را در زمینه ساخت و کمک های مالی در مساجد این منطقه ایفا کرده اند.

عضو هیئت امنا و از خیران این مسجد هم نقش مسجد در تحکیم بنیان اعتقادات دینی و فرهنگی مردم را مهم خواند و گفت: برای ساخت این مسجد 300 متر زمین از طرف خانواده این جانب اهدا شده و در زمینه کمک های مالی نیز 800 میلیون ریال برای ساخت مسجد کمک کرده ایم.

پور ابراهیم با اشاره به اینکه برای ساخت این مسجد یک میلیارد و 750 میلیون ریال هزینه شده است افزود: برای ساخت این مسجد 700 میلیون ریال اعتبارات و کمک های دولتی، 150 میلیون ریال کمک خیران، 100 میلیون ریال کمک افراد در زمینه ساخت و ساز و 800 میلون ریال کمک خانواده پور ابراهیم هزینه شده است.

انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.