فرماندار شهرستان بیله سوار گفت: بیله سوار یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در حاشیه جلسه برنامه‌ریزی خرید تضمینی گندم از تولید گندم در ۸۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به وجود سیلوی 100 هزار تنی گندم در این شهرستان، بیله سوار به عنوان انبار غله شمال غرب کشور شناخته می‌شود.

وی تأکید کرد: در سال جاری خرید تضمینی گندم به مانند سال های گذشته برنامه‌ریزی شده و ۱۱ مرکز خرید نیز به این منظور پیش بینی شده است.

فرماندار بیله سوار متذکر شد: با توجه به اینکه گندم از طریق بورس خریداری می‌شود و ما انبارهای مورد نیاز آن را در اختیار نداریم، راهکاری برای رفع این مشکل هم اندیشی می‌شود.

حلیم همچنین به تولید ۲۰ هزار تن جو در هشت هزار هکتار از مزارع بیله سوار اشاره کرد و گفت: برداشت جو آغاز شده و با قیمت تضمینی هزار و ۳۰ تومان در هر کیلو توسط بورس خریداری می‌شود.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه انبار پنج هزار تنی در اختیار نیست از انبار کارخانه قند کشت و صنعت به این منظور استفاده می‌شود.

وی همچنین به تولید شش هزار تن کلزا در دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان اشاره کرد و افزود: برداشت این محصول نیز آغاز شده و خرید تضمینی به قیمت 2 هزار و ۷۸۳ تومان در هر کیلو انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.