راهکارهای کاهش ده درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی با حضور استاندار در محل سد شیرین دره بررسی و اعلام شد.


کاهش 10 درصدی مصرف آب کشاورزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان که در محل سد شیرین دره تشکیل شد ، گفت: حجم زیادی از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که لازم است برای کاهش ده درصدی مصرف آن تا سال 1404 برنامه ریزی شود.

وی توجه به سیستم های نوین آبیاری، جلوگیری اضافه برداشت از چاه های مجاز، پرکردن چاه های غیرمجاز، مقابله با برداشت غیرقانونی از رودخانه ها، استفاده از توان انجمن های مردم نهاد، اجرای طرح های آبخیزداری و توسعه باغ ها در اراضی شیب دار را از راهکارهای کاهش ده درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی استان برشمرد.

سید ابرهیم علوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان هم در این نشست از پر کردن بیش از 300 چاه غیرمجاز در سال 96 خبر داد و گفت: پارسال با اقدامات انجام شده، برای نخستین بار در بیش از سه دهه گذشته، شاهد بالا آمدن 30 سانتیمتری آب های زیرزمینی در دشت سملقان و هفت سانتی متری در دشت شیروان بودیم.

سید ابرهیم علوی با تاکید بر آزادسازی بستر رودخانه ها گفت: از 2100کیلومتر رودخانه مهم استان 1200کیلومتر مطالعه شده و فقط 400 کیلومتر ساماندهی شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.