طرح ملی قرآنی 1451 با محوریت سوره‌های ملک و واقعه از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت سه ماه در سطح 300 مسجد منتخب استان اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسؤول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان اصفهان  اظهار کرد: امسال طرح ملی قرآنی 1451 با محوریت سوره‌های ملک و واقعه از ابتدای ماه مبارک رمضان به مدت سه ماه در سطح 300 مسجد منتخب استان اصفهان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: این طرح در سطوح مختلف روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم با حضور اساتید قرآنی، نمازگزاران و عموم مردم در قالب کلاس‌های 15 تا 20 نفره در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌شود.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: در پایان این طرح سه ماهه از شرکت‌کنندگان آزمونی هم به صورت کشوری گرفته می‌شود و از نفرات برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

معتمدی ادامه داد: این طرح از 6 خرداد تا 6 تیرماه به آموزش سوره ملک و بعد از آن از 7 تیرماه تا 26 مردادماه به سوره واقعه اختصاص خواهد داشت.

وی به طرح ربیع القرآن در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با هدف احیای سنت توجه ویژه به قرآن و قرآن‌شناسی، ترغیب متولیان مسجد به فراهم آوردن زمینه‌های اجرای برنامه‌های قرآنی، ایجاد پیوند قرآنی بین مردم و مسجد و نهادهای فرهنگی، ضرورت توجه به انس بیشتر با قرآن و رسیدن به یک الگو برای برنامه‌های قرآنی مساجد صورت گرفته بود.

معتمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه کرد: تواشیح و مسابقات قرآنی، محافل مختلف قرائت قرآن، سفره افطاری ساده در مساجد، تجلیل از اساتید و خانواده‌های قرآنی، شعرخوانی قرآنی، برگزاری تئاتر مسجدی و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و تولیدات قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام ماه مبارک رمضان است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در پایان اذعان کرد: تعدادی از کانون‌های مساجد در نمایشگاه قرآن حضور دارند که به صورت نهادهای مردمی شرکت کرده‌اند و دبیرخانه تنها بحث نظارتی و حمایتی را انجام می‌دهد و برنامه‌ریزی غرفه‌های آن‌ها در نمایشگاه به عهده خودشان است.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار