رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: باید هر چه سریع‌تر مشکل نبود سردخانه در کشتارگاه‌های استان لرستان برطرف شود و کشتارگاه‌ها به سالن‌های پیش سرد مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صفی خانی با اشاره به فعال نبودن سالن پیش سرد در کشتارگاه‌های الرستان گفت: باید هر چه سریع‌تر مشکل نبود سردخانه در کشتارگاه‌های استان لرستان برطرف شود.
 
وی افزود: پیشنهاد داریم تسهیلاتی ویژه توسط بانک‌های استان در اختیار کشتارگاه‌ها قرار گیرد تا بتوانند به سالن‌های پیش سرد مجهز شوند و واحدهای جدید نیز طرح پیش سرد را مدنظر داشته باشند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با ایجاد سالن‌های پیش سرد مشکلات به حداقل می‌رسد چراکه باید گوشت به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار گیرد و پس‌ازآن استفاده شود.
 
وی افزود: اگر از محل کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه بانک‌ها اقدام شود ظرف سه الی چهار ماه آینده عملیات اجرایی سالن‌های پیش سرد اجرا می‌شود.
 
صفی‌خانی گفت: در فضای گرم افت گوشت نیز وجود دارد که اگر سالن‌های پیش سرد ایجاد شود مشکلی نیز در این زمینه وجود ندارد بنابراین باید با تکنولوژی جدید بحث ایجاد پیش سرد‌ها دیده شود.
 
مرادی معاون سلامت دامپزشکی لرستان نیز در این ارتباط گفت: مؤثرترین را حل برای مبتلا نشدن افراد به این بیماری فعال کردن سالن‌های پیش سرد در کشتارگاه‌ها است چراکه گوشت باید ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری شود.
 
وی افزود: سه کشتارگاه در استان دارای سالن‌های پیش سرد است، ولی تاکنون فعال نشده‌اند که لازم است کشتارگاه‌های استان به سالن‌های پیش سرد مجهز شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.