بنیاد ملّی نخبگان بر اساس آیین‌نامه 'اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر' تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فنّاوری و فرهنگ اعطا می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنیاد نخبگان استان اصفهان  اعلام کرد: این تسهیلات در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فنّاوری و فرهنگ شامل موارد متعددی از قبیل راتبه دانشجویی (بورس)، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توانمندی کارآفرینی به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌ شود.
 
بر این اساس، دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکترای حرفه‌ای و دکترای تخصصی همۀ رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌ تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در هر یک از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.
 
متقاضیان برای بهره‌مندی از این جوایز باید دارای دست‌کم یکی از ویژگی‌های زیر و حائز بیشترین امتیاز از فعالیت‌های نخبگانی باشند:
الف- کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملّی و جهانی.
ب- کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور (رتبه‌های کشوری زیر یکهزار ورود به دوره کارشناسی یا دکترای حرفه‌ای و رتبه‌های زیر 50 در دوره کارشناسی ارشد).
ج- کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملّی دانشجویی.
د- کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع علوم پایه، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی.
ه- کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه.
و- کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری.
ز- برگزیده شدن در جشنواره‌های علمی، پژوهشی و‌ فنّاورانه مورد تأیید بنیاد نخبگان.
ح- برگزیدگان هنری، ادبی یا قرآنی (بر اساس مقررات بنیاد).
ط- برگزیده شدن در مسابقه‌های ملی و جهانی مهارت.
ی- ثبت اختراع برگزیده بر اساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده.
 
همچنین دانشجویان باید حدنصاب مورد تأیید بنیاد را از فعالیت‌های نخبگانی (شامل فعالیت­های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی) به‌دست آورند و دارای بیشترین امتیاز در بین سایر متقاضیان باشند.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار