دفع ناقص پسماندها و آلاینده های زیست محیطی از نگرانی های استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، سید علی اصغر مطهری مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان در نشست خبری با تشریح برنامه های محیط زیست، پایش منابع آلاینده را از اولویت های محیط زیست عنوان کرد و گفت: هفت صنعت بزرگ در استان مستقر هستند که به طور جدی مورد بازرسی و پایش قرار می گیرند.

وی، وضع نابسامان پسماند و جمع آوری زباله در استان را نگران کننده دانست و افزود: تلاش می شود تا پایان برنامه ششم توسعه این مشکل حل شود.

مطهری از مدیریت حوزه آبی رودخانه اترک خبرداد و گفت: اگر مشکل کم آب شدن این رودخانه بر اثر خشکسالی های مکرر که به دو تالاب آلما گُل و آجی گُل در استان گلستان می ریزد به موقع مدیریت نشود با خشک شدن این تالاب ها، خراسان شمالی نیز دچار گرد و غبار خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به دستگیری متخلفان و شکارچی های غیرمجاز بومی و غیر بومی گفت: در چهار سال گذشته هزار و 212 متخلف دستگیر شدند.

مطهری همچنین گفت: در این مدت 103 پستاندار و 62 قطعه پرنده به صورت غیر مجاز شکار شد که با دستگیری متخلفان، 54 سلاح، کشف و ضبط شد. شانزدهم تا 22 خرداد به نام هفته محیط زیست نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.