رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ازابتدای امسال تاکنون از جذب ۳۱۷ همیار طبیعت در این شهرستان خبرداد. بسیار تاثیرگذار است. انتهای پیام/م

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ثقلینی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون ۳۱۷ همیار طبیعت در دو بخش مروج و دانش‎آموزی جذب شده است.
 
وی با اشاره به اینکه این همیاران طبیعت با رویکرد مشارکت برای حفاظت از منابع طبیعی و ارتقاء این فرهنگ به کار گرفته شده‎اند، افزود: این افراد نقش مهمی در همیاری برای حفاظت از طبیعت ایفا می‎کنند.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: قرار است، در مواقعی همچون اطفاء حریق، حفاظت از منابع طبیعی و مواردی از این قبیل از مشارکت و همیاری همیاران طبیعت استفاده شود.
 
ثقلینی با اشاره به ارائه آموزش چهره به چهره به همیاران طبیعت و دیگر آموزش‎های لازم به این افراد افزود: بر اساس هدف‎گذاری و برنامه‎ریزی‎های انجام شده قرار است، تا پایان امسال ۲ هزار همیار طبیعت در بروجرد جذب شوند.
 
وی گفت: سال گذشته و بر مبانی هدف‎گذاری انجام شده می‎بایست در هر شهرستان لرستان هزار همیار طبیعت جذب و به این ترتیب در استان لرستان ۱۰ هزار همیار طبیعت جذب شود که در این راستا در شهرستان بروجرد بالغ بر هزار نفر جذب شد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه منابع طبیعی و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی افزود: بر این اساس باید از طریق آشنا کردن اقشار مختلف مردم با اهمیت منابع طبیعی و کارکردهای آن در جهتت تحقق این مهم گام برداریم.
 
ثقلینی گفت: باید شرایط را به نحوی فراهم کنیم که با استفاده از عامل انسانی که مهمترین عامل تخریب منابع طبیعی است، در جهت حفاظت و صیانت از این امانت حرکت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه چالش‎هایی همچون تغییر اقلیم، بیابان‎زایی و کمبود آب شیرین بر اثر تخریب منابع طبیعی و بی‎مهری انسان‎‌ها نسبت به آن به وجود آمده‎‎اندافزود: بنابراین باید با آگاهی‎بخشی به جامعه هر چه بیشتر از عامل تخریب انسانی منابع طبیعی بکاهیم.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد در ادامه به نقش NGO‌ها و سازمان‎های مردم نهاد در حراست از منابع طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این سازمان‎‌ها به عنوان بازوان توانمند ما در عرصه صیانت از منابع طبیعی فعالیت در خور توجهی دارند.
 
ثقلینی با اشاره به اینکه گروه‎های مردم نهاد فعال و قوی در حوزه منابع طبیعی در بروجرد فعالیت دارند افزود: فعالیت سازمان‎‌ها و افراد طبیعت دوستی که بدون هیچگونه چشم‎داشتی و به نفع عامه مردم در حوزه حفاظت و نگهداری از عرصه‎های محیط زیست و منابع طبیعی تلاش می‎کنند، ستودنی و
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.