رئیس منابع طبیعی سلسله گفت : 220 هکتار از اراضی ملی بذرکاری شده منطقه کاکارضا پس از بازدید و ارزیابی های میدانی و بررسی کمیته های فنی ملی به عنوان نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ نظرپوری گفت : وسعت عرصه های ملی جنگلی و مرتعی منطقه کاکارضا 2 هزار و 500 هکتار است که توسط یک نفر مجری افتخاری حفاظت از عرصه های ملی به نام منوچهر خوشیار حفاظت و حراست می شوند.

وی با اشاره به کاشت بذرهای جنگلی در سطح 220 هکتار از اراضی ملی منطقه کاکارضا توسط این همیار طبیعت افزود: در این عرصه ها بذرهای جنگلی بلوط، بنه، بادامک و زالزالک کاشت شده است.

نظرپوری با اشاره به اینکه خوشیار به عنوان مجری نمونه مدیریت منابع جنگلی از وزیر کشور لوح تقدیر دریافت کرده است گفت: با اجرای طرح های صیانت از منابع جنگلی، بخش های غیردولتی و NGO اعم از جوامع محلی این کار را بر عهده می گیرند و جهت بهره برداری چند منظوره، با مدیریت یکپارچه اراضی ملی را حفاظت و حمایت می کنند.

رئیس منابع طبیعی سلسله با بیان اینکه مدیریت منابع جنگلی مجموعه فعالیت های اجرایی مرتبط با هم است که بر اساس شاخصه های مدیریت پایدار جنگل بر حسب زمان و مکان برای محدوده ای از جنگل تهیه می شودافزود: انتظار می رود که همه دوست داران طبیعت چنین افرادی را الگوی خود قرار داده و حفاظت و حمایت از منابع ملی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز اراضی ملی منطقه کاکارضا با مدیریت این مجری افتخاری شاهد کمترین خسارت بوده اند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.