داروخانه های دولتی مراكز روستايی مركز بهداشت شهدای انقلاب به سيستم مكانيزه مجهز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه جسمانی مسوول امور دارويی مركز بهداشت شهدای انقلاب شیراز با بیان اینکه با مكانيزه شدن داروخانه ها، پردازش اطلاعات با سهولت و سرعت بيشتری انجام می شود، گفت: در مكانيزاسيون، فعاليت ماشين جايگزين يا مكمل فعاليت انسان در پردازش اطلاعات می شود.

فاطمه جسمانی ايجاد اين سيستم را اقدامی در راستای بهبود كيفيت و سرعت خدمات اعنوان کرد و ادامه داد: در نسخه پيچی به صورت دستی، علاوه بر صرف وقت و انرژی بسيار زياد احتمال بروز اشتباهات بسيار بالا است.

او با اشاره به اينكه در سيستم مكانيزه، اقلام دارويی هنگام تحويل از سوی تكنيسين نسخه پيچ، ثبت رایانه ای می شود، افزود: تمامی اطلاعات مربوط به نسخه در رایانه ثبت می شود و علاوه بر كنترل دقيق و همه جانبه، در انتهای هر ماه، ليست نسخ مربوط به بيمه های مختلف را به راحتی تهيه می شود كه در وقت و هزينه صرفه جويی قابل ملاحظه ای می شود.

جسمانی اظهار داشت: در داروخانه های روستايی زیر پوشش مركز بهداشت شهدای انقلاب، نسخه ها به صورت دستی قيمت گذاری و سپس از سوی بخش خصوصی در  رایانه ثبت می شد كه مشكلاتی از جمله قيمت گذاری نادرست را به همراه داشت.

وی بیان کرد: با وجود بيش از دو هزار قلم دارو در این نرم افزار، برای پيشگيری از اشتباه مسوولان داروخانه ها، تنها داروهای موردنياز بيمه روستايی به تعداد 436 قلم در نرم افزار قيمت گذاری و ثبت شده است.

مسوول امور دارويی مركز بهداشت شهدای انقلاب تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع چهار داروخانه دولتی زیر پوشش اين مركز، سه داروخانه به سيستم مكانيزه مجهز شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.