معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: براساس قوانین بهداشت و آمار جمعیتی به ازای هر هفت هزار نفر یک داروخانه در استان 600 هزار نفری ایلام فعالیت دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ نصراله نقدی تعداد داروخانه های فعال در استان ایلام را 54 باب عنوان کرد و گفت: از مجموع 54 واحد داروخانه استان، 35 داروخانه تمام وقت، 11 داروخانه نیمه وقت و هشت داروخانه شبانه روزی هستند.

نقدی افزود: علاوه براین ، 12 باب داروخانه در فضاهای بیمارستانی استان نیز دایر هستند که از این تعداد 9 داروخانه دولتی و سه داروخانه خصوصی هستند.

وی اضافه کرد: برای راه اندازی داروخانه های بیشتر در استان در صورت تایید دانشگاه علوم پزشکی مشکل خاصی وجود ندارد و می توان با رعایت آمار جمعیتی در نقاط پر تراکم و رعایت فاصله میان داروخانه ها برای تاسیس این مراکز از طریق فراخوان اقدام کرد.

نقدی اظهار کرد: فرآیند توزیع دارو در ایلام از طریق شرکت های سراسری توزیع داروی مستقر در استان کرمانشاه (شرکت پخش هجرت، البرز و مهیا دارو) که شرکت های پخش سراسری هستند، انجام می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: نمایندگی شرکت های پخش دارو در استان از جمله شرکت هنار دارو، مکطاف، دایا دارو، نخبگان، رسا و ممتاز نیز توزیع دارو میان داروخانه ها را انجام می دهند.
 
 
 
انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.