رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید بتوانیم با توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، بهبود کیفیت، تبلیغات و فرصت‌های توسعه صنایع‌دستی را فراهم کنیم.

معاون رئیس‌جمهور به ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی در همدان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زهرا احمدی‌پور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز می‌تواند منجر به شناسایی هرچه بهتر ظرفیت‌های این استان در سطوح ملی و بین‌المللی شود. از طرفی باید به تبلیغات و بازاریابی توجه ویژه داشت زیرا تبلیغات و بازاریابی از اولویت‌های مهم برای شناسایی استان است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: جهت‌گیری سال ۹۶ تولید و اشتغال است در نتیجه باید تولید با رویکرد صادرات صورت گیرد و ضریب اشتغال را در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزایش داد. حتی تأکید دکتر روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز در مناظره‌های انتخاباتی بر توسعه گردشگری بود. درنتیجه لزوم تهیه پیوست گردشگری به‌خوبی احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: در عملکرد سازمانی برنامه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استان‌ها اعلام شد و استان‌ها نیز برش‌های زمانی خود را اعلام کردند. این برش‌های زمانی به ما کمک می‌کند که بدانیم انتظارات و تصورات در چه بازه زمانی محقق می‌شود.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه بخش زیادی از اشتغال در گردشگری و صنایع‌دستی متمرکز شده است افزود: در سال ۹۶ باید ۷۵ تا ۷۶هزار شغل از منظر گردشگری و صنایع‌دستی در کشور ایجاد شود و همدان نیز باید مشخص کند که می‌خواهد چه سهمی را از این اشتغال برعهده گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره ثبت ملی مبل و منبت ملایر و بحث‌های ایجادشده درباره ملایر و تویسرکان گفت: پیش‌ از این‌که من به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیایم، این بحث مطرح ‌شده بود و در دستور کار قرار داشت. امیدواریم در شهریور امسال نیز بحث نشان جغرافیایی در تویسرکان را داشته باشیم. باید همدان از ظرفیت‌های حوزه صنایع‌دستی، ثبت آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری خود استفاده کند. سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از برنامه‌هایی که موجب تولید و افزایش اشتغال در هر سه حوزه می‌شود، حمایت همه‌جانبه خود را اعلام می‌کند. همدان نقش بی‌بدیلی در تاریخ ایران داشته است و باید تلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت این استان خلق مزیت کنیم.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۱۲:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
بدون هیچگونه شک باید تویسرکان به عنوان مرکز مبل ومنبت ملی ثبت گردد زیرا با به قدمت کار وکارگاه وجمعیت تویسرکان ارجع میباشد ولی متاسفانه این صنعت بدلیل نبود بازار فروش به ملایر ودیگر استانهای کشور صادر می شود