وزیر ارتباطات گفت: این وضعیت فضای مجازی مختص به ایران نبوده و هیچ جای دنیا به خاطر تهدیدات و فرصت‌های توأمان فضای مجازی آن را محدود نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمحمود واعظی وزیر ارتباطات در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 16 خرداد مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر مبنی بر اینکه چرا نسبت به نظارت و کنترل محتوای مطالب مغایر با اصول و موازین شرعی و مصالح و منافع ملی در فضای مجازی اقدامی انجام نمی‌دهید، گفت: این وضعیت فضای مجازی مختص به ایران نبوده و هیچ جای دنیا به خاطر تهدیدات و فرصت‌های توأمان فضای مجازی آن را محدود نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سوال نماینده شاهین‌شهر دغدغه همه بوده و تلاش بر این قرار داشته است که تعدادی از این موارد فیلتر شود، خاطرنشان کرد: از این میان برخی را که سایت‌های مستقل بوده بلافاصله فیلتر کرده و همچنین بسیاری از سایت‌های ضدانقلاب، غیراخلاقی و سایت‌هایی که مخالف اندیشه ماست، اما یکسری از سایت‌ها رمز هستند و هنوز نتوانسته‌ایم از لحاظ فنی آنها را فیلتر کنیم.

واعظی با طرح این سوال که نماینده سوال‌کننده آمار خود را از کجا آورده است، گفت: از کجا می‌گویید 90 درصد مردم به سایت‌های غیراخلاقی مراجعه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه آن کس که این اطلاعات را داده است 7-6 ماه از تحولات فضای مجازی کشور عقب است، تصریح کرد: ما دسترسی مردم را به فضای مجازی در کشور را افزایش دادیم به طوری که در ابتدای وزارت من فقط 2 شهر کشور اینترنت نسل سوم داشتند،‌اما الان 741 شهر اینترنت نسل چهارم دارند.

وزیر ارتباطات با ذکر این نکته که امروز 43 درصد از مردم از اینترنت داخلی استفاده می‌کنند،‌اظهار داشت: ما امنیت و توسعه همزمان شبکه فضای مجازی را در دستور داشتیم.

وی با تصریح بر اینکه نهادهای دیگری از جمله شورای عالی فضای مجازی مسئول محتوای این حیطه هستند، گفت:‌اما ما نمی‌خواهیم با این عنوان از پاسخ دادن به سوال شما شانه خالی کنیم.

واعظی با اشاره به بستن 7 میلیون آدرس در اینترنت و محدود کردن تعداد زیادی از فیلترشکن‌ها گفت: تلگرام رمزنگاری شده است و اگر آن را ببنیدیم صدها شبکه اجتماعی دیگر هستند که می‌توان به آن مراجعه کرد،‌از این رو با مسئول تلگرام تفاهم کردیم در مصادیقی از قبلی محتواهای جنسی، کودک آزاری، ترویج خشونت و ضدیت با دین، محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: از مدتی قبل چندین بار با مسئولان ذیربط مکاتبه شد و با آنها توافق کردیم که سایت‌های مستهجن که اسامی آنها را اعلام می‌کنیم ببندند از جمله سایت‌های ضدشیعه، داعش و منافقین که اخیراً تعدادی از آنها بسته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار