کرمانشاه؛

تنوع زیستی قابل توجه در استان کرمانشاه

مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از تنوع زیستی قابل توجه در استان کرمانشاه یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه از تنوع زیستی قابل توجه در استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: ما در کرمانشاه 48 گونه پستاندار(معادل 28 درصد گونه‌های کشور)، 180 گونه پرنده(34 درصد گونه‌های کشور)، 33 گونه ماهی(19 درصد گونه‌های کشور) و 35 گونه خزنده و دوزیست(18 درصد گونه‌های کشور) داریم.

کاظمی با اشاره به وجود هشت هزار گونه گیاهی در کشور، افزود: از این تعداد 1200 گونه در کرمانشاه شناسایی شده است.

وی از گونه‌های شاخص استان هم یاد کرد و ادامه داد: ما در منطقه 3800 هکتاری قراویز حدود هزار راس آهو داریم که از گونه‌های شاخص است.

کاظمی با بیان اینکه زمانی در سایت داربادام قلاجه هم "گوزن زرد" را داشتیم، گفت: مجری این سایت خود سازمان بود که برخی از سایت‌های کشور از جمله سایت داربادام را جمع کرد و گوزن‌های آن برای تکثیر و پرورش بهتر به جای دیگری منتقل شدند.

وی گونه‌های افعی دم عنکبوتی، سمندر لرستانی، شوکا ( در منطقه بوزین و مره‌خیل) و پلنگ ایرانی را نیز از جمله گونه‌های در معرض خطر استان دانست که البته پلنگ ایرانی اکنون تحت حمایت است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از وسعت 163 هزار هکتاری مناطق تحت مدیریت محیط زیست در استان هم یاد کرد و ادامه داد: این وسعت در حال حاضر 6.7 درصد عرصه استان است و این در حالی است که استاندارد جهانی 10 درصد است.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه پنج منطقه شکار و تیراندازی ممنوع وجود دارد که قابلیت ارتقا سطح دارند و اگر این پنج منطقه نیز اضافه شود، یازده درصد مساحت استان تحت مدیریت محیط زیست خواهد بود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.