رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی هفت بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در استان خبر داد.

۷ بیمار مشکوک به تب کنگو در فارس/ دو نفر فوت کردند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی هفت بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: این بیماران مشکوک به ابتلا هستند و نمونه های آزمایشی آن ها برای تشخیص به تهران ارسال شده است.
 
ایمانیه افزود: هیچکدام از موارد مشکوک هنوز قطعی نشده و امیدواریم تا چند روز آینده جواب آزمایشات به ما اعلام شود.
 
وی با اشاره به اینکه از این هفت بیمار تاکنون دو نفر فوت شده اند، ادامه داد: پنج نفر دیگر نیز تحت  درمان قرار گرفته اند ضمن اینکه یک نفر از این بیماران مشکل نارسایی کلیه دارد از این رو نمی توانیم داروهای مربوطه را مورد استفاده قرار دهیم که در این رابطه از طریق دیگر مراحل درمانی وی نیز در حال سپری شدن است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ابتلای این بیماری مربوط به فصل اردیبهشت و خرداد است، تصریح کرد: امسال تفاوتی در آمار این بیماری در استان وجود ندارد و به هیچ عنوان در مرحله اپیدمی نیست.
 
رئیس بیمارستان نمازی شیراز گفت: یک راننده کامیون اهل مرودشت که جان خود را بر اثر بیماری از دست داد، مشکوک به داشتن تب کریمه کونگو بود که نمونه برداشت شده از این فرد برای تعیین یا رد ابتلا به این بیماری به تهران ارسال شده است.

دکتر ادراکی افزود: یک زن دامدار اهل دهدشت شهرستان کهگیلویه و بویر احمد که برای درمان در حال انتقال به استان فارس بود فوت کرد که نمونه آزمایش او نیز به تهران ارسال شده است.

وی افزود: هیچکدام از موارد مشکوک هنوز قطعی نشده و امیدواریم تا چند روز آینده جواب آزمایش‌ها به ما اعلام شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار