رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امسال تاکنون با نظارت های صورت گرفته موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان فارس مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره درگذشت بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در بیمارستان نمازی شیراز گفت: این بیمار با علایم مشکوک به این بیماری از یاسوج اعزام شده بود که قبل از اقدام درمانی و قبل از دریافت خدمات سلامت فوت کرد.

ایمانیه افزود: برای تشخیص کامل بیماری این فرد نمونه های آزمایشگاهی گرفته شده ولی هنوز ابتلای قطعی به بیماری تب کریمه تایید قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه انتقال بیماری تب کریمه از دام آلوده به انسان معمولا از طریق دام های قاچاق صورت می گیرد، ادامه داد: افرادی که با دام سروکار دارند باید دراین زمینه بیشتر دقت و مراقبت کنند.

حسین فرامرزی مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) با گزش یک کنه از خانوادهBunyaviridaeمنتقل می شود و میزبان اصلی آن حیوانات است، اما موارد پراکنده آن در انسان نیز دیده می شود.

فرامرزی افزود: شهروندان گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از مراكز مجاز تحت نظر دامپزشكی خريداری کنند.

وی تصریح کرد: گوشت بايد به مدت  18 تا 24 ساعت در دماي يخچال نگهداری و سپس به مصرف برسد، دل و جگر (آلايش خوراكی) بايد به مدت 48 ساعت در دمای يخچال نگهداری و سپس به مصرف برسد و در هنگام قطعه‌قطعه كردن گوشت، استفاده از دستكش را فراموش نکنیم و جدی بگیریم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار