محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به طالبان گفت: پروسه گفتگوی کابل در مورد صلح برای شما آخرین فرصت را می دهد، دفتر سیاسی تان را باز کنید تا از راه مذاکره پیش برویم.

پروسه کابل آخرین فرصت برای شما است، از دست ندهید/ پاکستان با ما صادق نیست
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رئیس جمهور به طالبان گفت: پروسه گفتگوی کابل در مورد صلح برای شما آخرین فرصت را می دهد، دفتر سیاسی تان را باز کنید تا از راه مذاکره پیش برویم.
 
رئیس جمهور افزود: پذیرفتن قانون اساسی و پذیرفتن حق تعلیم و تربیه زنان و استفاده از تجارب آنها پیش شرط های اصلی حکومت افغانستان در رابطه به گفتگو صلح با طالبان بوده و هست.
 
رئیس جمهور به طالبان هشدارداد: اگر از فرصت پیش آمده در راستای تامین صلح استفاده نکنید با غضب حکومت کشور متحد (افغانستان) مواجه خواهید شد.
 
رئیس جمهور گفت: حکومت افغانستان با قاطیعت می خواهد که صلح سراسر در افغانستان تامین شده و مخالفین ما به جای مرمی از رای خود برای تصاحب قدرت استفاده کنند.
 
اشرف غنی گفت: من در دو و نیم سال کاری خود بارها با پاکستان برای تامین صلح و ریشه کن کردن تروریستم تماس گرفتم ولی تا هنوز پیشرفت دراین عرصه نداریم.
 
رئیس جمهور افزود: ما نمی دانیم که پاکستان چه می خواهد و چه می گوید، ولی ما می خواهیم که با کشورهای همسایه خود روابط نیک داشته و به همکاری آنها تروریسم را ریشه کن سازیم.
 
رئیس جمهورمی گوید: در سالهای اخیر تروریسم جهانی از ۲۰۰ تن به ۱۱ هزار تن افزایش یافته که هیچ باکی از خون اطفال و زنان ما ندارند، آنها خون ما را می ریزند.
 
اشرف غنی با بیان اینکه افغانستان درخط مقدم تروریسم قرار دارد گفت: ما ازجامعه جهانی می خواهیم که در امر مبارزه با تروریسم با ما صادق باشند.
 
اشرف غنی می گوید: صلح و ثبات در افغانستان باعث صلح و ثبات درمنطقه و جهان می گردد.
 
رئیس جمهورمی گوید: ما و همسایه های ما در معرض تهدید شوم تروریسم جهانی قرار داریم که تلاش مبارزه منطقه ای و جهانی با این پدیده شوم می خواهد.
 
رئیس جمهور فساد را در نهادهای مختلف دولتی یک چالش عمده درافغانستان خوانده گفت: ما تعهد داریم که اصلاحات در سکتورهای مختلف به خصوص وزارت داخله بیاوریم.
 
وی با بیان اینکه پولیس افغانستان قربانی اصلی فساد در وزارت داخله است گفت: حتما باید فساد از وزارت داخله برچیده شود تا پولیس ما مسلکی بار بیاید.
 
رئیس جمهور در مورد برگزاری انتخابات گفت: حکومت وحدت ملی متعهد است که انتخابات پارلمانی در سال ۱۳۹۶ برگزار شده وهمچنان انتخابات ریاست جمهوری هم در زمان مشخص برگزار شود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار