رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان گفت:در اثر خشکسالی های پی در پی وکاهش نزولات آسمانی بیابان های ریگان به 470هزار هکتار رسیده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، بهزاد بارانی افزود :از 470هزار هکتار بیابان در شهرستان 250هزار هکتار ان جز کانونهای بحران فرسایش بادی می باشد و150هزار هکتار جز تحت اراضی فرسایش بادی می باشد.
وی گفت: شرایط اقلیمی وعدم بارش باران در شهرستان بر بیابانی شدن شهرستان می افزاید .
بارانی گفت :از سال 92تا کنون بیش از 1400هزار هکتار نهالکاری و100کیلومتر بادشکن بیولوزیک اطراف مزارع انجام داده است .
وی گفت :یکی دیگر از اقدامات اجرای طرح مالچ پاشی بعد از گذشت 13سال در شهرستان ریگان می باشد که در سطح 2هزار هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در شهرستان ریگان آغاز شده است .
رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان گفت: تا کنون 5هکتار از کانون های بحران فرسایش بادی در شهرستان ریگان مالچ پاشی شده است که به دلیل گرم شدن هوا این پروزه به شهریور ماه موکول شد .
بارانی گفت: اجرای پروزه جف از سال 90در شهرستان ریگان به مدت 5سال اغاز گردید که این طرح در راستای احیا جنگل های تخریب شده واشتغال زایی می باشد .
وی گفت: در بازدید کارشناسان فائو وموفقیت طرح این پروزه تا سال 97تمدید شد .
رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان تصریح کرد :به دلیل کمبود اعتبارات پروزه جف مدتی در شهرستان متوقف شد که با پیگیری های صورت گرفته مجددا کار خود را در شهرستان آغاز نمود .
بارانی گفت: این پروزه بیش از 53روستا را در شهرستان ریگان تحت پوشش قرار می دهد
شهرستان ریگان کانون بحران فرسایش بادی وریزگردها تا مرکز استان 285کیلومتر فاصله دارد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.