تاکنون مطالعه تفصیلی 63 درصد از حوزه سدهای موجود در اترک استان اجرایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ محمد فرامرز معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: سدهای موجود در حوزه اترک شامل سد بارزو در شیروان، سد شیرین دره در بجنورد و سد چری در فاروج است که 50 حوزه آبخیز معادل 26 و 2 دهم درصد از گستره اترک مطالعات تفصیلی اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین 22و 7 دهم درصد از وسعت اترک مطالعات توجیهی صورت گرفته است اظهار کرد: عملیات اجرایی در 7 و شش دهم درصد از گستره اترک صورت گرفته است.

فرامرز افزود: تاکنون مطالعات توجیهی در 22و 7 دهم درصد از گستره اترک و عملیات اجرایی در 18 درصد حوزه سدهای موجود اترک انجام شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، حوزه های آبخیز سد استان را شامل سدهای موجود و در دست ساختمان، سد بارزو، بیدواز، شیرین دره، چری، گلمن دره، سومبار و چندیر عنوان کرد و گفت: وسعت کل آن 535 هزار و 878 هکتار و وسعت مطالعه آن 237 هزار و 799 هزار هکتار است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.