خانواده‌هایی که دارای فرزندان با شدت معلولیت بالا هستند برای ثبت‌نام به دفتر این هیأت مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه با اشاره به ثبت‌نام رایگان در رشته ورزش بوچیا، گفت: خانواده‌هایی که دارای فرزندان با شدت معلولیت بالا هستند برای ثبت‌نام به دفتر این هیأت مراجعه کنند.

عزت‌الله پرنیان گفت: بوچیا یک رشته ورزشی مخصوص معلولان با حداکثر معلولیت است که از آغاز سال‌جاری در استان کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

رئیس هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه در توضیح ورزش بوچیا، گفت: بوچیا نوعی ورزش تفریحی- توپی است در زمینی به ابعاد 12.5 تا 6 متر با 12 توپ رنگی و یک توپ هدف انجام می‌شود و ورزشکار با قدرت تمرکز، تسلط روحی و بهره‌گیری از هوش تحلیلی نزدیک‌ترین فاصله را با توپ هدف ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ورزش بوچیا برای معلولان جسمی- حرکتی با پایین ترین سطح توانایی طراحی شده است، تصریح کرد: ورزشکاران این رشته می‌توانند تا سطح قهرمانی در کشور و یا مسابقات برون‌مرزی پیش روند و هم‌اکنون در استان در حال آماده‌سازی ورزشکاران برای مسابقات قهرمانی کشور هستیم که تابستان امسال برگزار می‌شود.

پرنیان یادآور شد: خانواده‌هایی که دارای فرزندان با شدت معلولیت بالا (معلولانی که دچار فلج مغزی‌ (cp) شدید، میوپاتی شدید و یا قطع نخاع (از ناحیه گردن)) هستند برای ثبت‌نام به دفتر هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه واقع در فرهنگیان فاز یک- بلوار امیرکبیر- خیابان ناسیونال- مجموعه ورزشی حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) مراجعه کنند، در ضمن هیچ‌گونه هزینه‌ای از آن‌ها گرفته نمی‌شود.

 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.