کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ از برگزاری جلسه شهادت «جیمز کومی» در کنگره ممانعت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» قصد ندارد با توسل به امتیاز اجرایی خود، از برگزاری جلسه شهادت «جیمز کومی»- مدیر سابق و برکنار شده «اِف بی آی»- در کنگره جلوگیری نماید.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران گفت که «به منظور تسهیل فرآیند بررسی سریع و کامل حقایق توسط کمیته اطلاعاتی مجلس سنا، رئیس جمهور ترامپ برای جلسه شهادت جیمز کومی از امتیاز اجرایی خود استفاده نخواهد کرد».

گفتنی است که پیش از برکناری کومی از ریاست «اداره تحقیقات فدرال» (FBI) در ماه میلادی گذشته، وی روند تحقیقات اف بی آی پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و هرگونه تبانی احتمالی میان تیم انتخاباتی ترامپ و مقامات مسکو را هدایت می کرد.

لازم به ذکر است که رؤسای جمهور آمریکا می توانند با توسل به امتیاز اجرایی خود، ارائه اطلاعات از سوی کارکنان دولت به هر مقام ذیربط را ممنوع نمایند.

چنانچه ترامپ با توسل به این امتیاز اجرایی، ادای شهادت کومی در مجلس سنا را ممنوع می کرد؛ احتمال اینکه دولت وی در تلاش برای پنهان نگه داشتن اطلاعات مربوط به روابط احتمالی تیم انتخاباتی خود با مقامات مسکو است، با قوت بیشتری مطرح می گردید.

برخی گزارشها حاکی از آن است که کومی قصد دارد در جلسه شهادت خود در کنگره، پیرامون مکالماتش با رئیس جمهور آمریکا و اِعمال فشار از سوی وی برای متوقف ساختن تحقیقات اف بی آی پیرامون «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید صحبت نماید.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار