یک میلیاردر روس آمادگی خود را برای ارائه شهادت درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

یک میلیاردر روس آماده همکاری با کمیته اطلاعاتی کنگره درخصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا است
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه به نقل از برخی منابع آگاه گزارشی از ارتباط "پال مانفورت"، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با یکی از میلیاردرهای روس پرداخت.

"اولگ دریپاسکا" یکی از نجیب‌زادگان و ثروتمندان روس است که به دلیل رابطه نزدیک با مانفورت توجه دفتر تحقیقات فدرال آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور را به خود جلب کرده است.

دریپاسکا اعلام آمادگی کرده آماده است در کنگره آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور شهادت دهد. این در حالی است که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی معتقدند او از شرایط لازم برای شهادت در خصوص این پرونده برخوردار نیست.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دریپاسکا و مانفورت از اواسط سال ۲۰۰۰ میلادی در امور تجاری با هم شراکت داشته‌اند و از مخالفان سیاسی دولت اوکراین حمایت می‌کردند. با این حال، به رغم انتشار این اطلاعات، مانفورت هرگونه ارتباط با روسیه را رد کرده و از ارائه شواهد به سنا خودداری کرده است.

دریپاسکا از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز به تازگی اعلام کرده در ازای دریافت مصونیت کامل، آمادگی همکاری با کمیته‌های اطلاعاتی کنگره را دارد. رویه‌ای که از سوی سنا و مجلس نمایندگان رد شده است. به گفته قانونگذاران مجلس این تاجر روس از شرایط لازم برای شهادت درخصوص دخالت روسیه در انتخابات آمریکا برخوردار نیست و موافقت با ایجاد مصونیت کامل می‌تواند تحقیقات سازمان فدرال را با مشکل مواجه سازد.

به دنبال برکناری "جیمز کومی"، رئیس سابق اف‌بی‌آی، از سوی ترامپ، وزارت دادگستری آمریکا از سوی مردم و نمایندگان دموکرات تحت فشار قرار گرفت تا هر چه سریع‌تر شخصی را برای رسیدگی به پرونده ارتباط روسیه و کمپین انتخاباتی ترامپ، برگزیند. سرانجام "رابرت مولر"، رئیس سابق اف‌بی‌آی، به عنوان مسئول ادامه تحقیقات درباره روابط احتمالی کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه انتخاب شد.

رئیس جمهور آمریکا به داشتن روابط پنهانی با روسیه متهم شده است. این اتهام علیه ترامپ زمانی مطرح شد که سرورهای حزب دموکرات در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روسیه نسبت دادند.

پیش از این خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد کمپین انتخاباتی ترامپ در ۷ ماه باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، دست‌کم ۱۸ تماس محرمانه با مقامات روسیه داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار