آیا سرانجام می توان به مریخ سفر کرد؟

مریخ نورد ناسا مشهور به کنجکاوی در جدیدترین پیاده روی خود بر سطح سیاره مریخ موفق به کشف یک لایه سنگ با شکلی مرموزو پیچیده شده که امکان اثبات فرضیه زندگی فرازمینی را به اثبات می‌رساند.

به گزارشخبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریخ نورد کنجکاوی در پیاده روی خود برسطح یک دریاچه باستانی خشک شده بر سطح این سیاره به یک لایه سنگ رسیده است که حاوی لایه هایی است که می‌تواند نشان دهنده وجود انواع میکروب در سطح آن باشد.

این لایه سنگ غنی از مواد معدنی و انواع رسوب است و می‌تواند حاوی عناصر زنده باشد.

آیا سرانجام می توان به مریخ سفر کرد؟

مریخ نورد کنجکاوی این نتایج را در طول سه سال و نیم جمع آوری داده‌ها و مقایسه میزان سطح اکسیژن در مناطق مختلف سیاره مریخ بدست آورده است.

اهمیت این کشف از آنجا است که می‌تواند به درک بهتر اینکه آیا در مریخ حیات وجود داشته یا امکان زندگی حتی در سطح میکروبی و باکتریایی در آن وجود دارد، منجر شود.
آیا سرانجام می توان به مریخ سفر کرد؟

سطح اکسیژن در دریاچه Gale Lake مریخ با میزان اکسیژن موجود در دریاچه‌های زمینی مشابه است و کارشناسان براساس قادر به نتیجه گیری در خصوص وجود حیات در این سیاره و امکان بازسازی آن می‌شوند.

کارشناسان با بررسی تصاویر دریافتی از دوربین‌های نصب شده بر روی مریخ نورد کنجکاوی دریافتند در این قسمت از دریاچه میزان زیادی از عنصر شیمیایی سیلیس با غلظت بالا وجود دارد که در لایه‌های مختلف سنگ‌ها موجود است و می‌تواند نشان دهنده وجود حیات و حتی جریان داشتن آب‌های زیر زمینی باشد.

محققان امیدوار هستند با ادامه این پژوهش بتوانند به منابع آب زیر زمینی مریخ دسترسی پیدا کنند، وجود آب در مریخ می‌تواند نشان دهنده وجود حیات باشد.

آیا سرانجام می توان به مریخ سفر کرد؟

سفر به سیاره مریخ یکی از بزرگترین آرزوهای انسان است و بسیاری از سازمان‌های فضایی در تلاش برای ساخت سفاین فضایی پیشرفته، ارسال فضانورد و مسکونی کردن این سیاره هستند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار