طرح بسته جدید مراقبت‌های ادغام یافته کودکان در شهرستان زرقان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زیبا دوزنده مسئول واحد سلامت خانواده زرقان گفت: در ادامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، طرح بسته جدید مراقبت‌های ادغام یافته کودکان در این شهرستان، به صورت پایلوت اجرا می شود.

دوزنده با بیان اینکه شهرستان زرقان با داشتن ۴۸۸۷ کودک زیر پنج سال، این طرح را به صورت پایلوت اجرا می‌کند، افزود: در بسته جدید، سطح مراقبت‌ها از نظر کمی و کیفی ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: در این بسته مراقبت هایی همچون بررسی‌های ژنتیکی، فاکتورهای خونی، ویزیت‌های پزشکان، تکامل کودکان در مقاطع سنی مختلف و شرایط تکاملی کودک تبیین شده است.

دوزنده اظهار داشت: بسته جدید مراقبت‌های ادغام یافته کودک سالم و ناخوشی‌های اطفال زیر پنج سال شامل ارزیابی، طبقه بندی، تشخیص و درمان بیماری ها، بررسی ژنتیک، فاکتورهای خونی، تکاملی کودکان، شیر مادر و سایر آموزش‌های مربوطه است که مراقبان سلامت و بهورزان برای اجرای این طرح آموزش‌های لازم در زمینه ارزیابی کودکان از نظر نشانه‌های خطر شامل وزن، قد، دور سر، سلامت دهان و دندان و بینایی، تکامل، کم کاری تیروئید، تغذیه با شیر مادر، زردی و اسهال را دریافت کردند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار