پوشش مراقبت‌ های کودکان با اجرای برنامه پزشک خانواده شهری افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  مدیر سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اجرای برنامه پزشک خانواده و افزایش پوشش مراقبت ‌های کودکان در سال 93، 68 درصد و در سال 94، 74 درصد از کودکان یک ساله از نظر تکاملی غربالگری شدند.
مرادی با بیان اینکه سال ‌های ابتدایی عمر در شکل‌ گیری شخصیت، هوش و رفتار اجتماعی بسیار تعیین ‌کننده هستند، افزود: کودکانی که در این دوران مورد بی ‌توجهی قرار می‌گیرند، در معرض ناتوانی یا تأخیر در تکامل قرار می‌گیرند بنابراین سال‌ ها و ماه‌ های ابتدایی زندگی مهمترین سرمایه ‌گذاری برای توسعه انسانی است.
وی ادامه داد: در دنیا 200 میلیون کودک زیر پنج  سال از رسیدن به حداکثر توانمندی تکاملی خود باز می‌ مانند و عمده ‌ترین عوامل آن ها، قابل پیشگیری و مداخله است.
مرادی غربالگری تکامل کودکان و شناسایی کودکان نیازمند را در کاهش نابرابری و دسترسی به عدالت در سلامت موثر دانست که در فارس به کمک اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در حال تحقق است.
 مدیر سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: با توجه به تقویت نظام ارجاع با اجرای برنامه پزشک خانواده و راه‌ اندازی مرکز جامع تکامل در درمانگاه تخصصی امام رضا (ع)، کودکان شناسایی شده دچار اختلال تکامل، با همکاری تیم تخصصی مورد درمان و مراقبت ‌های لازم قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ر

برچسب ها: افزایش ، پوشش ، مراقبت ، کودکان ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار