سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تورم در افزایش تعرفه‌های پزشکی گفت: در صورت اعلام نشدن تعرفه‌ها کمیسیون بهداشت و درمان در این زمینه ورود خواهد کرد.

محمدنعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اینکه ۲ ماه و نیم از سال جدید گذشته، اما شورای عالی بیمه تعرفه‌های پزشکی را هنوز اعلام نکرده، اظهار کرد: در صورتی که شورای عالی بیمه به وظایف خود عمل نکند و با توجه به اینکه ما اکنون در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با درخواست‌ها و مشکلات مراکز درمانی مواجه هستیم، اگر ظرف ۲ هفته آینده در این رابطه تصمیمی گرفته نشود کمیسیون در این زمینه ورود خواهد کرد.
 
وی با اشاره به رشد تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۶ گفت: ما در کشور تورم داریم و موافق سود سرمایه در تعیین تعرفه‌های پزشکی نیستیم، اما موافق با سود عادلانه هستیم و به این میزان تعرفه‌ها باید افزایش پیدا کند.
 
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعرفه‌ها باید مطابق با تورم رشد داشته باشد و ضمن افزایش آن حفاظت مالی از مردم صورت گیرد و عدالت در دسترسی به خدمات دچار خدشه نشود که بنابر برنامه ششم توسعه باید پرداختی از جیب مردم کاهش پیدا کند نه اینکه، چون تعرفه‌ها افزایش پیدا می‌کند پرداختی از جیب مردم نیز افزایش پیدا کند.

امینی فرد یادآور شد: با مکانیسم حفاظت مالی از مردم و سود عادلانه برای سرمایه گذاران حوزه سلامت ما در کمیسیون بهداشت و درمان با تجدیدنظر سالیانه در میزان تعرفه‌های موافق هستیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.