رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: آئین ملی جزء خوانی در حرم هلال بن علی (ع) آران و بیدگل از بزرگترین رویدادهای قرآنی کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،میثم نمکی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان آران و بیدگل یکی از منطقه هایی است که از گذشته های دور با برپایی محفل های سنتی جزء خوانی در منازل و مکان های متبرکه مذهبی در این جهت قدم برداشته، به گونه ای که کمتر جوانی در این شهر قرآنی است که انس با قرآن کریم نداشته و یا از نعمت روخوانی و روانخوانی قرآن کریم محروم باشد.
 
وی بر لزوم آمیختگی جلسات سنتی با شیوه‌‌های نوین تاکید کرد و گفت: به منظور تخصصی تر شدن محفل های سنتی قرآن، برگزاری محفل های قرآنی در سطح ملی و بین المللی در شهرستان برای ارتقای کیفیت و رفع نواقص آن دو چندان به نظر می رسد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: در این راستا، تلاوت جمعی و گروهی قرآن کریم در مکان های عمومی به وی‍ژه مکان های مذهبی تاثیر زیادی در گسترش فرهنگ تلاوت و انس با قرآن کریم و رسیدن به آرمان شهر قرآنی دارد.
 
وی بیان کرد: آئین ملی جزء خوانی قرآن کریم در حرم هلال بن علی (ع) که سحرگاه هر مبارک رمضان با پخش زنده از شبکه قرآن و معارف سیما همراه است، یک افتخار بزرگ برای شهرستان آران و بیدگل است که باید از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را برد.
 
نمکی با اشاره به تایید 4 قاری ممتاز شهرستان آران و بیدگل از سوی شورای عالی قرآن کشور برای تلاوت در این آئین ملی افزود: قرائت قاریان و تالیان جوان آران و بیدگل در کنار قاریان بین المللی کشور ظرفیت و توانایی این شهر قرآنی را برای برگزاری محافل ملی و بین المللی قرآنی به اثبات رسانده است.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.