رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: توسعه پایدار می تواند آینده ای روشن و سعادتمند برای حفظ محیط زیست رقم بزند.

طبیعت و محیط زیست سرمایه های ملی هستند/به نسل های بعدی اجازه بهره برداری از طبیعت را بدهیممحمد حسین بازگیر رییس حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بااشاره به آغاز هفته محیط زیست اظهار داشت: این روز بزرگ از سوی سازمان ملل متحد برای افزایش آگاهی و آشنایی  مردم با محیط زیست انتخاب شد.

بازگیر گفت:آشنایی و آگاهی  مردم نسبت به محیط زیست و نحوه رفتار صحیح با آن وترویج مشارکت مردم برای برخورداری از یک محیط زیست بالنده را باید نهادینه کنیم. 

وی بااشاره به توسعه پایدار وتعامل آن با محیط زیست افزود:تعاریف متعددی از توسعه پایدار مطرح شده اما مهمترین آن بهره برداری متعادل از طبیعت است، بطوریکه نسل موجود وآینده هم بتواند از این نعمت آلهی نیز بهره ببرد.

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت:توسعه پایدار می تواند آینده ای روشن و سعادتمند برای حفظ محیط زیست رقم بزند.

وی در ادامه افزود:سرمایه های فیزیکی و انسانی یک کشور ذخایر ملی آن هستند که نباید در طول زمان از آن کاسته شود، چرا که حفظ فرصت برای نسل های بعدی بسیار مهم و بخشی از تعریف توسعه پایدار است.

بازگیر در پایان بااشاره به برنامه های استان تهران در هفته محیط زیست تاکید کرد:تعریف یک روز خاص و تجمیع فعالیت ها در یک هفته خاص می تواند برای رسیدن به توسعه پایدار و همچنین حفظ محیط زیست مطلوب باشد از این رو برنامه های مختلفی ازجمله :افتتاح چند واحد تصفیه خانه های فاضلاب به صورت نمادین ،مراسم پاک سازی طبیعت، برنامه ها و همایش هایی با فعالان وتشکل های محیط زیستی،نشست های علمی و تخصصی بامشارکت دستگاه های مختلف مانند مدیریت پسماند شهرداری،دانشگاه ها و بیمارستان ها خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار